نگاهی به آثار هنری خلق‌شده در حاشیه مسابقات بین‌المللی قرآن / اهدا به مقام معظم رهبری
کد خبر: 4040246
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵

نگاهی به آثار هنری خلق‌شده در حاشیه مسابقات بین‌المللی قرآن / اهدا به مقام معظم رهبری

در حاشیه مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دو هنرمند بر روی جایگاه اصلی مسابقات مستقر شده‌اند که طی چهار روز به خلق آثار هنری با مضامین دینی و قرآنی پرداخته‌اند و مقرر شده است که این آثار به عنوان یادبود مسابقات بین‌المللی قرآن به مقام معظم رهبری اهدا شود.

خلق آثار هنری در حاشیه مسابقات بین‌المللی قرآن / اهدا به مقام معظم رهبری

به گزارش ایکنا، مرحله نهایی سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن از نهم اسفند در تالار اندیشه حوزه هنری آغاز شده است و چهاردهم اسفند با برگزاری مراسم اختتامیه و معرفی نفرات برتر رشته‌ها و گروه‌های مختلف به کار خود پایان می‌دهد.

در این دوره از مسابقات برای اولین بار از مهدی محرم‌زاده و محمدحسین ساعدی، دو هنرمند خطاط و نقاش، دعوت شده است تا همزمان با ایام برگزاری مسابقات و پخش تلاوت‌ها در سالن اصلی، بر روی جایگاه حضور داشته باشند و به خلق آثار دینی و قرآنی بپردازند. دو هنرمند با حضور در جایگاه اصلی مسابقات و مقابل دو مجری مسابقات مستقر شده‌اند و در ایام برگزاری مسابقات به ثبت آثار هنری خود می‌پردازند.

مهدی محرم‌زاده، هنرمند خطاط، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، در مورد خلق آثار هنری در مسابقات بین‌المللی قرآن گفت: از اولین روز شروع مسابقات با حضور دو هنرمند آثار خطاطی و نقاشی با مضامین قرآنی و دینی در صحن اصلی خلق می‌شود و این آثار به عنوان یادبود سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران به مقام معظم رهبری اهدا خواهد شد. اهدای آنها کاری نمادین و بسیار خوب است که می‌تواند موجب انگیزه هنرمندان شود.

وی تصریح کرد: طی چهار روز که مسابقات برگزار شد در مجموع شش اثر خلق شد که شامل خطاطی و نقاشی نام مبارک حضرت محمد(ص)، آیه «اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِd خَلَقَ»، سردار سلیمانی، استاد عبدالباسط و ... است.

این هنرمند قرآنی با تأکید بر اینکه اولین بار است که در مسابقات دست به خلق آثار هنری زده می‌شود، گفت: البته قبل از مسابقات این کار در حاشیه رویدادهای دینی و قرآنی همچون تولید آثار گروه محمد رسول‌الله(ص) و جزء‌خوانی ماه مبارک رمضان انجام شد. متاسفانه هنر خوشنویسی مظلوم واقع شده است و زیاد به آن پرداخته نمی‌شود و اگر در مناسبت‌ها و رویدادهای مذهبی به آن توجه شود، باعث اعتلای این هنر و نیز عامل جذابیت بیشتر رویداد اصلی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha