اختتامیه مسابقات قرآن و جای خالی رئیس‌جمهور + عکس
کد خبر: 4040664
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹
حاشیه‌نگاری

اختتامیه مسابقات قرآن و جای خالی رئیس‌جمهور + عکس

اختتامیه سی‌وهشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران، هر چند بدون حضور رئیس‌جمهور، اما باشکوه برگزار شد، شکوهی که سنگینی ترازوی آن حضور متسابقان، استادان، فعالان و چهره‌های قرآنی کشور بود.

به گزارش خبرنگار ایکنا، پرونده سی‌وهشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران، هفتمین دوره مسابقات دانش‌آموزان جهان اسلام و پنجمین دوره مسابقات نابینایان جهان اسلام شب گذشته، ۱۴ اسفندماه با تمام فراز و فرودهایش بسته شد. در ادامه تلاش شده تا نگاهی به اتفاقات و حواشی مراسم اختتامیه این رقابت قرآنی داشته باشیم.

شب برگزاری مراسم اختتامیه رسانه‌ها، مردم، مدعوین، استادان، متولیان، داوران و فعالان قرآنی کشور خود را آماده میزبانی از حضور رئیس دولت سیزدهم به عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور پس از غیبتی چندساله و برای نخستین‌بار در چند سال اخیر در این رویداد بزرگ قرآنی کرده بودند، ولی متاسفانه دقایقی قبل از برگزاری مراسم، خبر عدم حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی شنیده شد.

اختتامیه مسابقات قرآن در کنار جای خالی رئیس‌جمهور

این در حالی بود که روابط عمومی مسابقات مستقر در سازمان اوقاف و امور خیریه تا یک ساعت قبل از برگزاری اعلام کرده بود به دلیل حضور رئیس‌جمهور، حضور رسانه‌ها، مدعوین و حتی برگزیدگان با محدودیت‌هایی همراه است. البته حجت‌الاسلام خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و در ادامه اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضمن اعلام سلام رئیس‌جمهور به حاضران در این مراسم، فشرده بودن برنامه کاری رئیس‌جمهور طی روزهای قبل و کسالت و خستگی ایشان را دلیل عدم حضور اعلام کردند.



خبر حضور نیافتن رئیس‌جمهور این انتظار را ایجاد کرده بود که حداقل حضور معاون اول ایشان جای خالی رئیس‌جمهور را پر کند، اما متاسفانه چنین نشد و سی‌وهشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران با حضور یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش و محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه شد. 

اختتامیه مسابقات قرآن در کنار جای خالی رئیس‌جمهور

از مدیران نهادهای امور قرآنی می‌توان به حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی اخوان‌صباغ، رئیس سازمان دارالقرآن، محمدحسین حسنی، رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و مدیرعامل ایکنا، علیرضا معاف، معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد، منصور قصری‌زاده، مدیر رادیو قرآن و جمعی از معاونان و مدیران وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد. همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج‌ابوالقاسم، حافظ بین‌المللی قرآن و عضو مجلس خبرگان رهبری و تعدادی از نیروهای خدوم نظامی نیز حضور داشتند.

نکته‌ای که از چشمان خبرنگاران دور نماند، عدم حضور مسئولان سازمان بهزیستی کشور طی روزهای برگزاری مسابقات بود در حالی که انتظار می‌رفت به دلیل همزمانی برپایی مسابقات بین‌المللی روشندلان جهان اسلام با مسابقات بین‌المللی قرآن سازمان اوقاف، مسئولان سازمان بهزیستی نیز در محل این رویداد حضور پیدا می‌کردند و این امکان بود که در برخی از روزها جامعه هدف خود را برای مشاهده اجرای قاریان و حافظان نابینا به سالن بیاورد. در مقابل آموزش و پرورش در حد توانش، حضور پررنگی داشت.

زیباترین قاب را هادی موحدامین، خلق کرد که به هنگام حضور بر روی سن و دریافت جایزه و تقدیرنامه رتبه اول رشته قرائت تحقیق، پدرش را نیز به همراه آورد. موحدامین برای رسیدن به این جایگاه، سال‌های زیادی تلاش کرده است.

اختتامیه مسابقات قرآن در کنار جای خالی رئیس‌جمهور

نکته جالب در مراسم اختتامیه عدم اطلاع یا فراموشی مجری برنامه بود که همچنان مهدی قره‌شیخلو را رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف معرفی کرد که البته در ادامه و با تذکر دیگران، این اشتباه را تصحیح کرد در حالی که طی حدود یک ماه گذشته، حمید مجیدی‌مهر، سکانداری این مرکز را برعهده گرفته است. شاید جا داشته باشد که چنین نوشت که فعالان قرآنی اهتمام بیشتری به دریافت اخبار و اطلاع از رویدادهای امور قرآنی داشته باشند.

یکی از جلوه‌های زیبای مراسم اختتامیه با وجود اعلام محدودیت از سوی روابط عمومی، حضور خانوادگی برخی از اساتید قرآنی بود که به زیبای این مراسم افزود. همچنین گروه اهل بیت(ع) به سرپرستی هنرمند عزیز، هادی آرزم، به اجرای قطعاتی به صورت زنده با موضوع رسول اکرم (ص)، قرآن کریم و اسماء الحسنی پرداختند که حال و هوای مراسم را دگرگون کرد. در خلال اجرای این گروه نیز یادی از مرحوم حسن صفری، فعال قرآنی شد که چند روز پیش بر اثر سانحه تصادف رانندگی جان خود را از دست داده بود و جای وی را در جلوی ردیف اول گروه خالی گذاشته بودند.

اختتامیه مسابقات قرآن در کنار جای خالی رئیس‌جمهور

از مواردی که در طول برگزاری مسابقات ناراحت‌کننده بود و بیش از هر موضوعی خود را نشان داد، عدم حضور مسئولان کشوری و حتی فرهنگی – قرآنی در سالن مسابقات بود. مسئولان برگزاری کرونا را دلیل این عدم حضور اعلام کرده بودند. در هر صورت مراسم اختتامیه سی‌وهشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران نیز، هر چند بدون حضور رئیس‌جمهور، اما پرشور و با شکوه برگزار شد، شکوهی که سنگینی ترازوی آن حضور متسابقان، استادان، فعالان و چهره‌های قرآنی کشور بود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
.
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۵ - ۱۳:۰۸
2
0
همچنین گروه اهل بیت(ع) به سرپرستی هنرمند عزیز، هادی آرزم، به اجرای قطعاتی به صورت زنده با موضوع رسول اکرم (ص)، قرآن کریم و اسماء الحسنی پرداختند ...

هنرمند عزیز؟!
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۵ - ۱۴:۴۲
0
2
متسابقین ایران مثل همیشه خوش درخشیدند.
ای کاش مانند نتایج مسابقات ورزشی بازتاب داشت و در کانال های خبری نام قهرمانان اعلام‌می شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۷ - ۰۹:۳۷
1
0
رئیس جمهور محترم در جشنواره خوارزمی بودند ولی برای قرآن وقت نداشتند...!!!!
captcha