زنان محجبه هندی نمی‌خواهند راه غلط غرب را بروند
کد خبر: 4039497
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵

زنان محجبه هندی نمی‌خواهند راه غلط غرب را بروند

مسئول شورای بین‌الملل زنان محجبه تمدن‌ساز گفت: اگر زنان هند با کتک خوردن از حجاب خود دفاع می‌کنند برای این است که آنان نمی‌خواهند به مانند غرب گرفتار شوند.

زنان محجبه هندیبه گزارش ایکنا از قزوین، فرشته روح‌افزا، مسئول شورای بین‌الملل زنان محجبه تمدن‌ساز، در وبینار «بررسی پرونده مبارزه با حجاب و ظلم به دختران در هند» که توسط شبکه فراگیر حجاب و عفاف امروز، ۹ اسفند برگزار شد، اظهار کرد: در کشورهای اروپایی دیدیم زنانی که به اسلام اعتقاد ندارند برای حفاظت خود پوشش مناسب دارند. داشتن پوشش مناسب یکی از حقوق زن مسلمان است و در دین اسلام نیز بر آن تأکید شده است.

وی خاطرنشان کرد: چندین سال است که بانوان محجبه دنیا با هجمه روبه‌رو هستند؛ در فرانسه بانوان محجبه را از مدرسه اخراج می‌کنند و گاهی اجازه ورود زنان با حجاب به تیم‌های ورزشی دنیا داده نمی‌شود و گاهی دانشگاه‌ها نیز مانع ورود بانوان محجبه می‌شوند.

این مسئول مطرح کرد: حجاب در کشور هندوستان یک رسم است و حتی غیرمسلمانان آن را قبول دارند؛ حجاب در همه ادیان مورد قبول است و در دین مسیح راهبه‌ها لباس بلند به همراه مقنعه می‌پوشند؛ برخی از خانم‌های یهودی نیز حجابشان شبیه حجاب بانوان عربستان سعودی است و بر پوشیه و رنگ مشکی تأکید دارند.

وی تصریح کرد: در جامعه جهانی که صدای حقوق بشر و حقوق زنان گوش عالم را کر کرده است مسئله حجاب قابل‌توجه است، یک خانم چون مورد تعرض قرار می‌گیرد حق پوشش دارد، پوششی که دنیا برای زنان تجویز می‌کند مناسب نیست و زنان لطمه می‌بینند و نگاه ابزاری به زن دارند.

روح‌افزا بیان کرد: تا چند دهه پیش در غرب حجاب معنا داشت ولی از زمانی که پوشش غربی‌ها تغییر کرد و در تمام کشورهایی که فرهنگ غلط پوشش رواج پیدا کرده میزان تجاوز، کشتار و تهدید زنان نیز افزایش یافته است.

وی مطرح کرد: در غرب برای تجاری‌سازی مسابقه می‌گذارند که هر کس که برهنه‌تر باشد بهتر دیده می‌شود. دختران مدل به خاطر سوءتغذیه می‌میرند و تمام این اتفاقات در دل اروپا اتفاق می‌افتد. چرا باید یک زن وزن خود را به‌قدری کاهش دهد و بمیرد تا مرد ببیند! چرا در غرب حق مادری را از زنان می‌گیرند؛ اگر جامعه بین‌المللی می‌گوید حق زن است که پوشش نداشته باشد باید بگوییم زنان همان اندازه حق دارند که حجاب و پوشش داشته باشد.

مسئول شورای بین‌الملل زنان محجبه تمدن‌ساز اظهار کرد: چندی پیش در یکی از کشورهای اروپایی زنی در پارک کتک خورد و برای شکایت به دادگاه رفت و جلوی چشم قاضی به قتل رسید ولی صدایی از کسی درنیامد؛ چرا باید یک زن باردار که با همراه همسرش و با مجوز در کشوری غربی زندگی می‌کند اینگونه به قتل برسد!

ابتذال حق زن نیست

وی گفت: چند سالی می‌شود که صنعت «پورن» پرسودترین تجارت دنیاست، آیا حقوق زن این است که به ابتذال و انحراف کشیده شود! اگر زنان هندی مقاومت می‌کنند چون نمی‌خواهند بلایی که در اروپا بر سر زنان آمده بر سرشان بیاید؛ ازدواج در هند به‌صورت عادی است و اگر برهنگی غرب رواج پیدا کند نمی‌توانند به روش صحیح تشکیل خانواده نمی‌دهند؛ در غرب پس از چند سال دوستی، رابطه و وجود چند بچه با هم ازدواج نمی‌کنند. در این خانواده‌ها زنان و مردان به هم خیانت می‌کنند و می‌خواهند این فرهنگ را به شرق صادر کنند. ۲۰ میلیون فرزند در آمریکا دنبال پدر خود می‌گردند.

روح‌افزا تأکید کرد: بحث علمی می‌کنیم و رو به روی جامعه جهانی می‌ایستیم؛ با آمار صحبت می‌کنیم و می‌گوییم نمی‌خواهیم مثل آنان بیمار شویم در غرب ازدواج شکل نمی‌گیرد و بر اساس آمار وزارت کشورشان بچه‌هایی که از روش همزیستی بدون ازدواج به دنیا می‌آیند نسبت به بچه‌های عادی ۷۰ درصد آسیب‌پذیر هستند. ما می‌خواهیم به زنان عالم بگوییم خود را از این اسارت نجات دهند. تا چه زمانی زنان عشوه‌گر در هالیوود می‌خواهند تن را به منصه ظهور بگذارند مگر زن توانمندی دیگری ندارند مگر مغز و هنر ندارند؟!

وی گفت: کسی که داوطلب برداشتن حجاب است نگاه جنسیتی به زن دارد؛ می‌خواهیم به زنان عالم بگوییم خود را از این اسارت و ذلت نجات دهند. زنان مسلمان هند زندگی سالم دارند و جای شرم دارد، زنان در کشورهایی که ادعای حقوق بشر دارند کتک می‌خورند و این خلاف فطرت انسان‌هاست، حق انسان برهنگی نیست.

مسئول شورای بین‌الملل زنان محجبه تمدن‌ساز با طرح این پرسش که چرا میزان کتک خوردن زنان در اروپا و آمریکا بالاست، افزود: پارتنرها با متوجه شدن خیانت، زن را مورد هجمه قرار داده و کتک می‌زنند، با بررسی شبکه‌های اروپایی و آمریکایی می‌بینیم که هر روز فرزندی به دست مادرش به قتل می‌رسد چون پارتنرها دوست ندارند بچه زنان مزاحم آنان باشد.

وی اشاره کرد: جهان امنیت خود را به‌علت برهنگی زنان و کشتار بچه‌ها از دست داده است؛ در اینجا حقوق بشر چه مفهومی دارد؟! چرا باید دنبال غلط‌های یک جامعه برویم و با فشارهای سیاسی و غیره این غلط‌ها را بپذیریم؟! اگر انسان هستیم حق انتخاب داریم؛ چرا زنان محجبه را در دانشگاه راه نمی‌دهند؟!

این مسئول ادامه داد: ما نمی‌خواهیم منجلاب‌هایی که غرب دچار آن شده برای ما هم پیش بیاید. نمی‌توانم بگویم در جامعه ما اصلاً چنین معضلاتی نیست اما کشتار فرزند به دست مادر را نداریم.

وی اشاره کرد: در کتب مقدس سایر ادیان در خصوص حجاب سخن گفته شده است؛ حضرت مریم (س) قدسیه دوران خود بودند تمام مجسمه‌ها حضرت مریم را با حجاب کامل نشان می‌دهد چرا جامعه جهانی در تلاش است الگوهایی به‌غیراز حضرت مریم (س) و حضرت زهرا (س) را معرفی کند؟ امروزه فرهنگ غرب زنان را اجبار می‌کند که راه غلط را بروند.

کشتن فرزند به دست مادر جاهلیت قرن ۲۱ است

روح‌افزا تصریح کرد: غرب در تلاش است زنان هند حجاب خود را بردارند اما دختران هند از حجاب استقبال می‌کنند که به دلیل تحجرگرایی نیست؛ کشتن فرزند به دست مادر جاهلیت قرن ۲۱ است، در دوران جاهلیت آن زمان پدران، دختران خود را زنده‌به‌گور می‌کردند الآن مادران فرزندان خود را می‌کشند.

وی خاطرنشان کرد: در کشورمان زنان بیشتر از آقایان وارد دانشگاه می‌شوند و مادران فرهیخته بسیاری در جامعه ایرانی و اسلامی وجود دارد. زن محجبه آزاد است چرا او را به مدرسه راه نمی‌دهند چون می‌دانند ذهنش آزاد و اسیر تن نیست و می‌تواند پیشرفت کند. نسخه غربی به درد زن هند و اروپایی و ایرانی نمی‌خورد. اگر زنان لطمه بینند مردان هم آسیب می‌خورند چون مردان پرورش یافته مادران هستند.

روح‌افزا یادآور شد: مدل بودن جایگاه زن الان در اروپاست! زن دیوید بکهام با ۵ فرزند مدل است، باید این نکته را بگوییم افرادی که نسخه بی‌حجابی را تجویز می‌کنند حاضر نیستند زنانشان به آنان خیانت کنند.

مسئول شورای بین‌الملل زنان محجبه تمدن‌ساز در پایان گفت: در غرب ۳۱ درصد بچه‌ها به دست پدران و تنها سه درصد به دست بیگانه کشته می‌شوند و علتش شکست خانواده و ترویج بی‌بندوباری است؛ اگر زنان هند با کتک خوردن از حجاب خود دفاع می‌کنند برای این است که آنان نمی‌خواهند به‌مانند غرب گرفتار شوند.

انتهای پیام
captcha