زمان فینال مسابقات «بصائر» اعلام شد
کد خبر: 4038322
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲

زمان فینال مسابقات «بصائر» اعلام شد

مدیرعامل بنیاد قرآنی روشندلان اصفهان از برگزاری فینال و مراسم اختتامیه مسابقات بصائر به ترتیب در روزهای هفتم و نهم اسفندماه خبر داد.

سیدمرتضی نیکزادسید‌مرتضی نیکزاد، مدیرعامل بنیاد فرهنگی ـ قرآنی روشندلان اصفهان در گفت‌‌وگو با ایکنا، خبر از برگزاری فینال و مراسم اختتامیه مسابقات بصائر به ترتیب در روزهای هفتم و نهم اسفندماه خبر داد و گفت: مراسم اختتامیه از ساعت 8 صبح با حضور مقامات و مسئولان دستگاه‌‌های مربوطه با استفاده از بستر اسکای‌روم به صورت آنلاین شامل بخش‌های متنوع مصاحبه با متسابقان و کلیپ‌های مربوطه برگزار می‌شود.

وی افزود: در این دوره افراد شاخصی شرکت کرده‌اند که با شرایط چند معلولیتی به سمت و سوی حفظ و قرائت قرآن رفته‌اند، همچنین نابینایان خردسالی را داریم که حافظ کل قرآن هستند و در این دوره از مسابقات شرکت کرده‌اند، از مذاهب دیگر اسلام نیز شرکت‌کنندگانی داشته‌ایم.

نیکزاد با اشاره به اهداف این مسابقات، اظهار کرد: فراهم‌ کردن زمینه‌های لازم به منظور انس و الفت هرچه بیشتر نوجوانان و جوانان نابینا و کم بینا با آموزه‌های متعالی قرآن کریم، شناسایی استعدادهای لازم بانوان و آقایان نابینا و کم‌بینا در زمینه علوم قرآنی و معرفی آن‌ها، زمینه‌سازی تشویق و ترغیب نابینایان به‌منظور جذب در برنامه‌های آموزشی قرآن کریم، افزایش و ارتقای سطح آگاهی‌های بانوان و آقایان روشندل در زمینه فرهنگ حیات‌بخش قرآن و اسلام، زمینه‌سازی لازم به‌منظور توسعه و تقویت هرچه بیشتر فضای معنوی و قرآنی بین نوجوانان و جوانان نابینا و کم‌بینا در سطح کشور و تشویق و ارج نهادن به فعالیت‌های قرآنی نوجوانان و جوانان نابینا در سطح کشور و افزایش هرچه بیشتر اخلاق و ایمان دینی بین آن‌ها از اهداف این مسابقات است.

مدیر مؤسسه روشندلان بیان کرد: مرحله تست و ارزیابی از 17 تا 19 بهمن‌ماه از طریق تماس تلفنی انجام شد و با پرسش و پاسخ سطح آمادگی قرآن‌پژوهان مورد ارزیابی قرار گرفت. در مرحله مقدماتی نیز با بهره‌گیری از فضای مجازی طبق برنامه زمان‌بندی شده با متسابقان به صورت آنلاین ارتباط برقرار شد، این مرحله به مدت سه روز از 23 تا 25 بهمن‌ماه به صورت آنلاین برگزار شد.

وی ادامه داد: در مرحله نهایی این جشنواره، از 150 داوطلبی که در مرحله مقدماتی حداقل امتیاز لازم را کسب کرده بودند، جهت شرکت در مسابقه نهایی دعوت شدند، این مرحله نیز به مدت دو روز از 30 بهمن‌ تا اول اسفندماه به صورت آنلاین برگزار شد.  

نیکزاد گفت: در مراسم اختتامیه که روز دوشنبه، نهم اسفندماه برگزار می‌شود، رتبه‌های برتر اعلام می‌شوند.

بنا بر این گزارش، طبق آمارها حدود 800 هزار تا یک میلیون نابینا در کشورمان داریم که آن‌ها نیز بخشی از جمعیت محسوب می‌شوند اما برنامه‌ها و مسابقات قرآن ویژه آن‌ها خیلی به ندرت از سوی نهادهای دولتی برگزار می‌شود و غالباً نهادهای مردمی به ویژه مؤسسه روشندلان در این زمینه پیشرو است؛ انتظار می‌رود دستگاه‌های مربوطه بیش از پیش به این طور فعالیت‌ها توجه کرده و آن‌ها را حمایت کنند، به عنوان مثال بهزیستی به عنوان متولی اصلی حمایت از معلولان حدود پنج سال است که هیچ مسابقه قرآنی ویژه این افراد برگزار نکرده است. همچنین جا دارد آموزش و پرورش استثنایی که متولی امور دانش‌آموزان نابیناست نیز به چنین فعالیت‌هایی بپردازد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha