برگزیدگان مسابقات قرآن وزارت دفاع تجلیل شدند
کد خبر: 4014452
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵

برگزیدگان مسابقات قرآن وزارت دفاع تجلیل شدند

مراسم اختتامیه سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان (آقایان شاغل و نیروهای وظیفه) و سیزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم همسران و بانوان شاغل، ۲۷ آبان‌ماه با تجلیل از برگزیدگان برگزار شد.

اختتامیه وزارت دفاعبه گزارش ایکنا، آیین اختتامیه سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان (آقایان شاغل و نیروهای وظیفه) و سیزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم همسران و بانوان شاغل، ۲۷ آبان‌ماه در دانشگاه مالک اشتر برگزار شد.

این برنامه با اجرای غلامرضا احمدی، مجری شبکه قرآن و معارف سیما و تلاوت حمیدرضا احمدی‌وفا آغاز شد و در ادامه کلیپی از روند برگزاری این دوره از مسابقات به سمع و نظر حاضران رسید.

بخش دیگر این مراسم سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدضیاءالدین آقاجان‌پور، نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی وزارت دفاع بود. وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) گفت: ایشان فرمودند: «بهترین انسان‌ها و مخلوقات در نزد خداوند بعد از پیامبران و عالمان، قرآنیان هستند؛ آنها افرادی هستند که با پیامبر(ص) محشور می‌شوند، آنها کسانی هستند که با انبیاء الهی از پل صراط عبور می‌کنند و آنها نیز همان پاداش و اجر را می‌برند.

وی با تاکید بر اینکه جایگاه قرآنیان، جایگاه مهم و برجسته‌ای است و باید همواره آن را قدر بدانیم، ادامه داد: منازل را با تلاوت قرآن باید نورانی کرد چنانکه امام صادق(ع) فرمودند: «در منازلی که قرآن تلاوت می‌شود از آن منازل نور ساطع می‌شود؛ فرشتگان عالم وقتی به زمینیان می‌نگرند، نورهایی را از زمین می‌بینند و مشاهده می‌کنند که این نورها از خانه‌هایی است که در آن قرآن تلاوت می‌شود.» قرآن برای کسانی که تلاوت می‌کنند و هم برای کسانی که حافظ و حامل قرآن هستند، نورانیت می‌بخشد.


گزارش تصویری اختتامیه سی و ششمین مسابقات قرآن وزارت دفاع


رئیس سازمان عقیدتی _ سیاسی وزارت دفاع با اشاره به در پیش بودن سالگرد شهادت دانشمند هسته‌ای و دفاعی دکتر فخری‌زاده است گفت: یکی از ابعاد شهید، این عالم متفکر، دانشمند، مؤمن، متدین، عارف و شاعر که ابعاد شخصیتی او هنوز به طور کامل  شناخته نشده است، انس و همراهی او با قرآن بود. در یکی از جلساتی که با او بودم از زبان خود شهید شنیدم که گفت ما در آن پژوهش‌های نوین، کاری که انجام می‌دهیم و دستاوردهایی که به دست می‌آوریم با الهام از قرآن است.

وی ادامه داد: قرآن، بهترین نسخه برای اداره امور زندگی فردی، اجتماعی و سیاسی ماست؛ اما باید به این نکته توجه داشت که علاوه بر تلاوت و حفظ آن باید در قرآن تدبر و مفاهیم آن را درک کرد. مشکلی که امروز در دنیای اسلام وجود دارد این است که به این نسخه شفابخش عمل نمی‌شود. امروز در برخی از کشورهای اسلامی از مناره‌های مساجد صدای اذان و قرآن بلند می‌شود، اما تدبر در قرآن نمی‌شود.

آقاجان‌پور تصریح کرد: امروز سران خائن کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی، بی‌شرمانه رابطه برقرار می‌کنند و این نشان‌دهنده عدم عمل آنها به قرآن است. آنچه که ما نیاز داریم عمل به قرآن است، اگر فردی این نسخه شفابخش را در زندگی خود عمل کند و به کار ببندد پاداش دنیوی و سعادت اخروی او تأمین است. اگر بخواهیم حاکمیت اسلامی و پیام پیامبران الهی را به دنیا برسانیم بر مبنای دستور قرآن باید اقتدار داشته باشیم. هم اقتدار نظامی و هم اقتدار اقتصادی و از همه مهمتر اقتدار معنوی که این امر جز با انس و عمل به قرآن محقق نخواهد شد. 

بخش دیگر این برنامه اجرای گروه تواشیح سیمرغ بود. سپس حجت‌الاسلام محمدباقر ابراهیمی، معاون فرهنگی و روابط عمومی وزارت دفاع و سردار قاسم تقی‌زاده، رئیس دانشگاه مالک اشتر سخنانی را بیان کردند.

طی این مراسم و به دلیل لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عدم امکان حضور و تقدیر از تمامی برگزیدگان، به صورت نمادین از حائزین رتبه اول تا سوم ساکن تهران با اهدای هدیه و لوح تقدیر تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha