درخواست وزارت بهداشت فلسطین از سازمان ملل برای تسریع در امدادرسانی
کد خبر: 3973086
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۶

درخواست وزارت بهداشت فلسطین از سازمان ملل برای تسریع در امدادرسانی

معاون وزیر بهداشت فلسطین در نوار غزه در دیدار با هماهنگ کننده امور سازمان ملل در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، خواستار تسریع کمک‌رسانی و امداد به نوار غزه شد.

به گزارش ایکنا به نقل از الاهرام، یوسف ابوالریش، معاون وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه در دیدار با لین هاستینگز، هماهنگ‌کننده امور سازمان ملل در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، گزارشی از خسارات وارد آمده به بخش‌های مختلف بهداشت و درمان غزه در 11 روز حمله اسرائیل را ارائه کرد.

در این گزارش که امروز شنبه در دیدار وی با هیئت بین‌المللی به همراه فیلیپ لازارینی، معاون دبیر کل سازمان ملل و رئیس آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (اونروا) ارائه شد، ابوالریش تصریح کرد که تجاوز اسرائیل موجب وارد آمدن خسارات مستقیم و غیرمستقیم زیادی به مؤسسات و مراکز بهداشتی و درمانی در نوار غزه شده است.

وی این حملات را عامدانه و توجیه‌ناپذیر و با هدف تعطیل خدمات بهداشتی و درمانی توصیف کرد، به ویژه آنکه سال‌ها محاصره از سوی اسرائیل نیز توان این شبکه برای مواجه با بحران را تحلیل برده است. حمله اسرائیل به اطراف مرکز بهداشتی شهدای الرمال و ساختمان اصلی وزارت بهداشت منجر به تعطیلی آزمایشگاه اصلی تشخیص کرونا در نوار غزه از دوشنبه هفته قبل شده است و این امر بر تلاش‌های وزارت بهداشت به منظور مقابله با بیماری کرونا تأثیر منفی بسیاری داشته و موجب محرومیت بیماران و مراجعین از خدمات بهداشتی ارائه شده توسط این آزمایشگاه شده است. 

ابوالریش هدف قرار دادن مرکز بهداشتی درمانی هاله الشوا در بخش شمالی غزه را که منجر به تعطیلی این مرکز شد، از دیگر خسارات ناشی از حمله اسرائیل خواند. این مرکز تخصصی به ارائه واکسن کرونا و همچنین خدمات واکسن برای کودکان و همچنین رسیدگی به امور بیماری‌های مزمن، زنان باردار، بارداری‌های خطرآفرین و خدمات اورژانس اختصاص داشت.

وی در ادامه حمله اسرائیل به راه‌ها و زیرساخت‌های اصلی در نوار غزه، شبکه برق و زمین‌گیر کردن ناوگان اورژانس و تیم‌های بهداشت و امداد به منظور ممانعت از فعالیت این گروه‌ها در انتقال مجروحان به بیمارستان‌ها، آواره کردن بیش از 40 هزار نفر از خانه‌های خود را از دیگر اقداماتی دانست که منجر به وضعیت بحرانی بهداشتی و درمانی در غزه شده است.

وی تأکید کرد: این افراد باید به سرعت به خانه‌های خود بازگردند تا شرایط به حالت عادی بازگردد و این امر جز از طریق بازسازی سریع منازل و زیرساخت‌های و آماده‌سازی شبکه توزیع برق و آب میسر نخواهد شد.

ابوالریش همچنین از کمبود جدی در زمینه داروها و تجهیزات پزشکی تخصصی به منظور انجام جراحی و دیگر امور مورد نیاز برای رسیدگی به مجروحانی که حال آن‌ها وخیم است، خبر داد و در پایان خواستار تسریع عملیات امداد انسانی و پزشکی در نوار غزه به منظور جلوگیری از بروز فجایعی شد که بر اثر تهاجم اسرائیل به بخش‌های اساسی غزه از جمله بخش بهداشت و درمان در آستانه وقوع است.

انتهای پیام
captcha