درخواست حماس از جامعه جهانی برای حل مشکل پناهندگان فلسطینی
کد خبر: 4065558
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۷

درخواست حماس از جامعه جهانی برای حل مشکل پناهندگان فلسطینی

جنبش مقاومت اسلامی فلسطینی روز دوشنبه خواهان حمایت جامعه جهانی از آوارگان فلسطینی و تأمین حقوق اجتماعی و انسانی آن‌ها شد.

به گزارش ایکنا به نقل از آناضول، حماس امروز دوشنبه در بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی پناهندگان که مصادف با 20 ژوئن هر سال است، خواهان توجه جامعه بین‌المللی به مسئله پناهندگان فلسطینی و حل مشکل آن‌ها شد.

در این بیانیه تصریح شده است: در این روز ما رنج بیش از 7 میلیون پناهنده فلسطینی را در خانه و خارج از کشور یادآوری می‌کنیم که در نتیجه اشغالگری از خانه خود آواره شدند و این امر همچنان سرزمین و مردم ما را به وحشت می‌اندازد.

در ادامه آمده است: اشغالگران تلاش می‌کنند تلاش پناهندگان را در دفاع از هویت و حقوق ملی خود نادیده بگیرند، حقوقی که مهم‌ترین آن‌ها آزادی و بازگشت به وطن است.

این جنبش بار دیگر بر پایبندی خود به «حق بازگشت پناهندگان، به صورت فردی و جمعی، آن‌گونه که توسط قوانین و منشورهای بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل تأیید شده است» تأکید کرد.

حماس تأکید کرد: این حق قابل لغو، مصالحه، معامله و یا چشم‌پوشی نیست.

بر اساس گزارش آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (اونروا)، تعداد آوارگان فلسطینی ثبت شده از زمان بروز نکبت در سال 1948، حدود 6.3 میلیون نفر است که 28.4 درصد از آن‌ها در 58 اردوگاه متعلق به این سازمان در اردن، سوریه، لبنان، کرانه باختری و نوار غزه زندگی می‌کنند.

اونروا با تصمیم مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال 1949 برای کمک و حمایت از آوارگان فلسطینی تا رسیدن به یک راه‌حل عادلانه برای پرونده آن‌ها تأسیس شد.

انتهای پیام
captcha