محکومیت 51 نفر به اتهام عضویت در یک گروه مخالف حکومت بحرین
کد خبر: 3933117
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۰

محکومیت 51 نفر به اتهام عضویت در یک گروه مخالف حکومت بحرین

وزارت دادگستری بحرین ادعا کرد که پنجاه و یک نفر را در ارتباط با اتهام عضویت در یک گروه مخالف حکومت، محاکمه و محکوم کرده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العربیه، وزارت دادگستری بحرین مدعی شده است که پنجاه و یک نفر را در ارتباط با اتهام عضویت در «یک گروه تندرو» مخالف حکومت، محاکمه و محکوم کرده است. بیش از نیمی از این افراد در خارج از بحرین سکونت دارند و به طور غیابی محاکمه شده‌اند.

نام گروهی که این افراد در آن عضویت داشته‌اند اعلام نشده اما دادگاه مدعی است، این گروه برای هدف قرار دادن تاسیسات اقتصادی و حیاتی، مراکز امنیتی و ساختمان‌های وزارت کشور و ارتش بحرین برنامه‌ریزی کرده بود.

دادگاه اعلام کرده است تعدادی از این افراد از پنج سال زندان تا حبس ابد مجازات خواهند شد و 17 متهم 100 هزار دینار جریمه نقدی و سه متهم نیز باید مبلغ خسارت وارده ادعایی را بپردازند.

در  بیانیه منتشر شده از سوی خبرگزاری بحرین ادعا شده است که دادستانی عمومی بحرین تحقیقات گسترده‌ای را انجام داده که مشخص شده متهمان در چارچوب یک گروه، قصد انجام عملیات در این کشور داشته‌اند.

امروز سازمان «آمریکایی‌ها در خدمت دموکراسی و حقوق بشر در بحرین» ADHRB با صدور بیانیه‌ای خواستار دست کشیدن رژیم بحرین از سرکوب روزنامه‌نگاران و مدافعین حقوق بشر شد.

سازمان‌های بین‌المللی از جمله دیدبان حقوق بشر، بارها حکومت بحرین را به دستگیری و آزار غیرقانونی مخالفان حکومت بدون اثبات هرگونه جرمی متهم کرده و خواستار توقف این رفتارهای ناقض حقوق بشری دولت بحرین شده‌اند.

چندی قبل به مناسبت روز جهانی عدالت، انجمن حقوق بشر بحرین گزارشی را با عنوان «عدالت دروغین» پیرامون احکام ظالمانه و ضد حقوق بشری رژیم بحرین در نیمه اول سال ۲۰۲۰ میلادی منتشر کرد.

انتهای پیام
captcha