کاهش تدریجی ممنوعیت‌های کرونایی در لبنان
کد خبر: 3899640
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۴

کاهش تدریجی ممنوعیت‌های کرونایی در لبنان

نخست‌وزیر لبنان از بازگشایی جزئی و تدریجی این کشور بعد از قرنطینه کامل آن خبر داد و تأکید کرد که قرنطینه در برخی از محله‌ها و مناطق لبنان همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روسیاالیوم، دیاب در نشست وزارتی پیگیری تحولات کرونا در این کشور گفت: طبق برنامه‌ای که داشتیم، بعضی بخش‌های کشور از فردا دوشنبه به‌طور جزئی باز می‌شود، اما سیاست قرنطینه شدن محله‌هایی که هنوز موارد ابتلا به کرونای آنها بالاست،‌ ادامه خواهد داشت.

وی افزود: باید برای حفاظت جامعه و سلامتی همه لبنانی‌ها،‌ فاصله‌گذاری اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کرد؛‌ از این رو همه باید به مسئولیت خود در این باره عمل کنند.

دیاب گفت: پس از ارزیابی مرحله دوم بازگشت شهروندان از خارج به کشور، مرحله سوم مقابله با کرونا با اقدامات جدید آغاز خواهد شد. این مرحله واقعاً خطرناک و حساس است؛ زیرا این بحران برای مدت طولانی ادامه خواهد داشت و موج دوم ابتلا به کرونا به احتمال زیاد شدیدتر و بدتر خواهد بود.

نخست‌وزیر لبنان تصریح کرد: ما هنوز به چند دلیل نگران افزایش موارد مبتلا به کرونا هستیم که مهمترین آن اوضاع وخیم اقتصادی است که باعث می‌شود اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی متناسب به کندی انجام شود.

هیئت وزیران لبنان در پی افزایش دوباره تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور، با صدور دستورالعملی از ۲۳ اردیبهشت، لبنان را به طور کامل تعطیل اعلام کرد.

در لبنان تاکنون ۹۲۸ نفر  به کرونا مبتلا شدند که از این تعداد ۲۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام
captcha