روایت دیدار رهبر انقلاب با مسیحیان در شب نویسندگان آلمان
کد خبر: 3863504
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸

روایت دیدار رهبر انقلاب با مسیحیان در شب نویسندگان آلمان

گروه بین‌الملل ــ چهارمین نشست فرهنگی «شبی با نویسندگان آلمانی» در برلین به کتاب «مسیح در شب قدر» با موضوع دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با خانواده‌های شهدای مسیحی اختصاص یافت.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در پی انتشار کتاب «مسیح در شب قدر» به زبان آلمانی، چهارمین نشست فرهنگی با عنوان «شبی با نویسندگان آلمانی» که هر ماه برگزار می‌شود، به رونمایی و معرفی کتاب مذکور اختصاص داده شد.

در این برنامه که به همت رایزنی فرهنگی ایران در آلمان در این مرکز برگزار شد، حمید محمدی، رایزن فرهنگی کشورمان در سخنانی به وضعیت اقلیت‌های دینی در ایران و حقوقی که آنها براساس اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی همانند دیگر شهروندان ایرانی از آن برخوردار هستند، اشاره کرد.

در ادامه، یاووز اوزوگوس که چند کتاب در حوزه اسلام تألیف کرده و ناشر کتاب «مسیح در شب قدر» در آلمان است، درباره مسیحیان ایران و محتوای کتاب سخن گفت.

اوزوگوس پس از مقدمه‌ای درباره ارتباط و نوع تعامل اسلام و مسیحیت در زمان پیامبر اسلام(ص) و ماجرای عاشورا به وضعیت مسیحیان ایران پرداخت و گفت: جوامع مسیحی ایران از قدیمی‌ترین اجتماعات مسیحی جهان هستند. این یک نکته بسیار مهم است که مسلمانان و مسیحیان ایران یکدیگر را خوب درک می‌کنند.

وی همچنین ادامه داد: کنیسه‌ها و کلیساهای بسیاری در ایران فعال هستند. در مقابل آنها هیچ ماشین پلیس و یا هیچ نگهبانی وجود ندارد. آنها بخشی از جامعه ایران هستند. نمایندگان مسیحیان در مجلس شورای ایران حضور دارند. علاوه بر این، حقوق ویژه‌ای برای اقلیت‌های مذهبی نیز وجود دارد.

اوزوگوس با اشاره به بازدید رهبر جمهوری اسلامی ایران، امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در طول سال از خانواده‌های شهدا به ویژه شهدای مسیحی گفت: یکی از این بازدیدها، موضوع کتاب ما یعنی «مسیح در شب قدر» است.

وی افزود: اگرچه این کتاب به فارسی نوشته شده است، اما محتوای آن و موضوعش در واقع بازگویی نمونه‌هایی از این دیدارها است.

این نشست با قرائت سه داستان در باره دیدارهای مقام معظم رهبری با خانواده شهدای مسیحی و طرح پرسش و پاسخ به پایان رسید.

انتهای پیام
captcha