صهیونیست‌ها مسجد ابراهیمی «الخلیل» را بستند
کد خبر: 3858974
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۳

صهیونیست‌ها مسجد ابراهیمی «الخلیل» را بستند

گروه بین‌الملل ـ مقامات رژیم صهیونیستی، امروز، دوم آذرماه، به بهانه فرا رسیدن اعیاد یهودی، مسجد ابراهیمی شهر «الخلیل» را به روی فلسطینیان بستند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «فلسطین آنلاین»، نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیست، هر از چندگاهی به بهانه‌های مختلف اقدام به بستن مسجد ابراهیمی می‌کنند و مسلمانان را از حضور و اقامه نماز در این مکان عبادی منع و در مقابل شرایط را به طور کامل برای حضور شهرک‌نشینان صهیونیست فراهم می‌کنند.

از سوی دیگر، شهرک‌نشینان صهیونیست با نصب چادر در فضای بیرونی مسجد ابراهیمی،‌ احساسات مسلمان را جریجه‌دار می‌کنند و به صورت آشکار به مقدسات اسلامی توهین می‌کنند.

در همین راستا، وزرات اوقاف و امور دینی فلسطین اعلام کرد که نیروهای اشغالگر قدس، این مسجد را از آغاز سال جاری میلادی تاکنون به مدت هفت روز بسته‌اند و ۴۴۳ بار نیز از سر دادن اذان در این مسجد ممانعت به عمل آورده‌اند.

مسجد ابراهیمی در بخش قدیمی شهر الخلیل واقع شده است. این شهر تحت سیطره صهیونیست‌ها است و حدود ۴۰۰ شهرک‌نشین صهیونیست در آن سکونت دارند و ۱۵۰۰ نظامی اسرائیلی از آنها محافظت می‌کنند. در این مسجد قبرها و ضریح‌هایی وجود دارد که به حضرات ابراهیم، اسحاق، یعقوب، و یوسف(علیهم السلام) منتسب است.

انتهای پیام
captcha