جلسه کمیسیون «فقه مقاومت در مذاهب اسلامی» برگزار شد
کد خبر: 3857432
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲
در سومین روز کنفرانس وحدت؛

جلسه کمیسیون «فقه مقاومت در مذاهب اسلامی» برگزار شد

گروه بین‌الملل ــ جلسه کمیسیون «فقه مقاومت در مذاهب اسلامی» صبح امروز، 25 آبان‌ماه، در حاشیه سومین روز کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی برگزار و مبانی فقهی و سیاسی مفهوم مقاومت در این کمیسیون تشریح شد.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ این جلسه کمیسیون صبح شنبه، 25 آبان، به ریاست آیت‌الله عباس کعبی، عضو مجلس خبرگان رهبری، در سالن «الماس» هتل پارسیان تهران برگزار شد و عناوین مهمی همچون «تشریح فقهی و سیاسی مفهوم مقاومت، انتفاضه، دفاع، جهاد و مفاهیم مشابه» در این کمیسیون بررسی شد.

از دیگر محورهای کمیسیون «فقه در مذاهب اسلامی» می‌توان به «عرصه‌های مقاومت و مصادیق معاصر آن»، «فقه مقاومت و اولویت راهبردی آن با تأکید بر آزادی فلسطین و دفاع از مسجدالاقصی»، «فقه مقاومت از جهت رهبری و وحدت و همبستگی با محور مقاومت» و «فقه مقاومت و بزرگداشت شعایر الهی با تأکید بر دفاع از مسجدالاقصی و مخالفت با هتک حرمت این مسجد» اشاره کرد.

«استدلال‌های فقهی وجوب مقاومت علیه دشمنان امت اسلام (آمریکا و رژیم صهیونیستی)»، «فقه مقاومت در مذاهب اسلامی»، «وجوب تظاهرات روز جهانی قدس به‌ عنوان نماد مقاومت اسلامی» و «نقش مقاومت در رشد امت اسلامی و تجدید تمدن» و «وجوب مقاومت علیه محاصره اقتصادی دشمنان و راه‌کارهای مقابله با آن» از دیگر محورهایی بود که در این کمیسیون بررسی شد.

یادآور می‌شود، سی‌و‌سومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی از روز پنجشنبه، 23 آبان‌ماه، با شعار «وحدت امت در دفاع از مسجدالاقصی» با حضور 600 شخصیت و اندیشمند شیعه و سنی از ایران و کشورهای مختلف جهان در تهران آغاز شد و امروز با صدور بیانیه‌ای به کار خود پایان می‌دهد.

انتهای پیام
captcha