«دولت قرآن»؛ فرصتی برای ساخت دولتی توسعه‌محور بر مبنای قرآن
کد خبر: 3857106
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۳
احمدی‌زاده اظهار كرد:

«دولت قرآن»؛ فرصتی برای ساخت دولتی توسعه‌محور بر مبنای قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با اشاره به برگزاری همایش ملی «دولت قرآن» در شیراز گفت: همایش «دولت قرآن» درنگی برای اندیشیدن است که چگونه می‌توان ایمان را در راستای ساختن دنیایی بهتر به کار گرفت و چگونه می‌توان قرآن را زیربنای دولتی توسعه‌محور قرار داد.

به گزارش ایكنا از فارس، سیداحمد احمدی‌زاده، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس امشب، 22 آبان‌ماه در مراسم افتتاحیه نخستین همایش ملی «دولت قرآن» كه در تالار كتابخانه اسناد ملی برگزار شده بود، گفت: مردمان فارس اهل ایمانند و جای جای این سرزمین اثری از ایمان در خود دارد.
وی با بیان اینكه شیراز به‌عنوان مرکز استان در گوشه گوشه خود بنایی به ستایش خداوند و یادبود اهل ایمان دارد،‌ افزود: شیراز که تنها با گذر از تنگ الله اکبر ظاهر می‌شود آغازگاهش دروازه‌ای است که به نام قرآن مزین است.
احمدی‌زاده اظهار كرد: یکی از شاعران بزرگ شیراز، حافظ قرآن و قرآن پژوه و آن دیگری شاعری است که دلبسته اخلاق نبوی و عبرت‌آموزی از آیات الهی است. در گوشه گوشه این دیار امامزاده یا عارفی آرمیده است. با این حال شیراز حتی چیزی بیش از این است. شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) است، آرامگاه یکی از شایسته‌‌ترین فرزندان پیامبر(ص) یعنی حضرت شاهچراغ(ع).ژ
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: اهالی فارس مردمانی سخت کوشند. آن‌ها به همان میزان که دل در گرو ایمان دارند سعی در تولید و سازندگی نیز داشته‌اند، از همین روست که فارس یکی از مناطق مهم اقتصاد ایران است که در کشاورزی و دامپروری نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد.
وی با بیان اینكه سخت‌كوشی در کنار ایمان، فرصتی مغتنم برای توسعه استان بر مبنای هویتی مذهبی است، گفت: فارس مجالی برای ظهور توسعه ایمان‌مدار و ساختن دنیای در راستای آخرت است.
احمدی‌زاده همچنین به همایش ملی «دولت قرآن» اشاره كرد و گفت: همایش «دولت قرآن» درنگی برای اندیشیدن در این باره است که چگونه می‌توان ایمان را در راستای ساختن دنیایی بهتر به کار گرفت و چگونه می‌توان قرآن را زیربنای دولتی توسعه‌محور قرار داد و چگونه می‌توان مؤمنان را نمادی رشک‌برانگیز برای دلباختگان دنیا کرد، از این‌رو می‌توان از ایمان تاریخی این منطقه فرصتی برای توسعه آن فراهم كرد آن هم توسعه‌ای حول ایمان مذهبی و ذیل دولت قرآن.
معاون سیاسی،‌ امنیتی و اجتماعی استانداری فارس تأكید كرد: باید به این مسئله بیندیشیم در لحظه‌ای که جهان در آشوب برداشت‌های غلط از مذهب می‌سوزد و دنیاگرایی به تقابل تمام عیار با ایمان برآمده‌اند و دشمن به مدد ابزارهای تحریم به تقابل با ملت ما برخاسته است و اعلام می‌دارد که جهان اسلام در قرن بیست و یکم یکی از مهم‌ترین میدان‌های زورآزمایی سیاست خارجی آمریکاست، «دولت قرآن» فرصتی برای مقاومت و درانداختن تصویری تازه و امكان رهایی است.
وی با بیان اینكه درنگ حافظ هم خود محملی برای این اندیشه است کسی که هم دل در گرو قرآن داشت و هم رهایی، گفت: او شاعری اهل دل بود که در مقابل ظلم دنیازدگان زبانی بران داشت و به مشکلات عصر خود واقف بود و آرزوی ظهور دلیرمردانی نجات‌بخش را در دل داشت.
احمدی‌زاده، حافظ را نشان خرد تاریخی مؤمنان این منطقه دانست که هیچگاه ایمانشان را به امکان ساختن دنیای بهتری رها نکردند و سپس ادامه داد: بازاندیشی و معاصر کردن چنینن مسیری گامی است که در عصر کنونی لازم به نظر می‌رسد و امیدواریم این همایش آغازگری برای این کار باشد.

انتهای پیام
captcha