واکنش وزارت خارجه عراق به حمله به کنسولگری ایران در کربلا
کد خبر: 3854788
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹

واکنش وزارت خارجه عراق به حمله به کنسولگری ایران در کربلا

گروه بین‌‌‌الملل ـ وزارت امورخارجه عراق، امروز، 13 آبان‌ماه، با صدور بیانیه‌ای حمله به ساختمان کنسولگری ایران در کربلا را محکوم کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «شفق‌نیوز»، در این بیانیه آمده است: وزارت خارجه عراق به تعهد خود  نسبت به حمایت از هیئت‌های دیپلماتیک که در توافقنامه روابط دیپلماتیک وین بر آن تأکید شده، پایبند است و بر این مسئله تأکید دارد که امنیت مراکز و هیئت‌های دیپلماتیک نباید به خطر بیفتد.
 
وزارت خارجه عراق با اشاره به این که امنیت هیئت‌ها و کنسولگری‌ها، خط قرمزی است که نمی‌توان از آن عبور کرد، یادآور شد: مسئولان امنیتی، اقدامات لازم را انجام داده‌اند تا به امنیت این هیئت‌ها، هیچ آسیبی وارد نشود.
     
در این بیانیه آمده است: حوادث رخ داده در کنسولگری ایران در کربلا باعث نخواهد شد که در روابط دوستانه و حسن همجوری بین دو کشور همسایه ایران و عراق خللی ایجاد شود.

یادآوری می‌شود، گروه‌های ناشناس شامگاه یکشنبه، 12 آبان‌ماه، در اطراف کنسولگری ایران در کربلا تجمع و اقدام به پرتاب سنگ و مواد آتش‌زا به سوی ساختمان کنسولگری ایران کردند و پرچم ایران را پایین کشیدند.
 
تظاهرات‌کنندگان مسالمت‌جو کربلا ضمن اعلام برائت از این گروه‌های ناشناس و خشونت‌طلب اعلام کردند که هر تظاهراتی خارج از میدان «التربیه» کربلا صورت گیرد، ارتباطی با آن‌ها ندارد.

این در حالی است که شاهدان عینی اعلام کردند که مهاجمان به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کربلای معلی، با اتوبوس از استان‌های دیگر به محل کنسولگری منتقل شده بودند و بنا به گفته این شاهدان، افرادی که یکشنبه‌شب به کنسولگری ایران در کربلای معلی حمله کردند، هواداران شخصی به نام «الصرخی» هستند و با اتوبوس از استان بابل و دیوانیه به کربلا منتقل شده بودند.
انتهای پیام
captcha