اعتراف به ناکارآمدی سازمان ملل در زمینه اوضاع کشمیر
کد خبر: 3852544
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴

اعتراف به ناکارآمدی سازمان ملل در زمینه اوضاع کشمیر

گروه بین‌الملل ــ گزارشگر ویژه سازمان ملل اعتراف کرد با وجود نگرانی کارشناسان دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد (OHCHR) درباره اوضاع کشمیر، این نهاد تاثیر کمی در بهبود اوضاع این منطقه دارد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سیاست، «اگنس کالامارد» روز گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: وضعیت و محدودیت‌های کشمیر برای بسیاری از ما نگران کننده است. علاوه براینکه ما این موضوع را در دستور کار خود داریم و تخلفات در کشمیر را محکوم می‌کنیم، اما اطمینان نداریم که در این مرحله بتوانیم تأثیر زیادی در این منطقه داشته باشیم.

وی در ادامه گفت: این امر به آن معنا نیست که ما در این زمینه تسلیم می‌شویم و آن را رها می‌کنیم بلکه به این معنی است که بازیگران دیگری هستند که احتمالا بهتر می‌توانند این مسئله را به سرانجام برسانند.

کالامارد همچنین اظهار کرد که وی در یک گزارش جزئیاتی ویژه در مورد قربانیان و عاملان حمله به مردم کشمیر به دولت هند ارائه داده بود، اما پاسخ‌های دریافت شده ضعیف بود و بعد از اینکه هند اختیارات ویژه جامو و کشمیر را لغو کرد، این پاسخ‌ها ضعیف‌تر شده است.

یادآور می‌شود، دولت هند در تاریخ ۵ آگوست (۱۴ مرداد) خودمختاری جامو و کشمیر را لغو کرد و پس از آن تعداد زیادی نیروی نظامی به این منطقه اعزام و قوانین منع عبور و مرور و سرکوب‌های گسترده‌ای را اعمال کرد که با اعتراضات زیادی در سطح جهانی مواجه شد.

انتهای پیام
captcha