طرح‌های قرآنی جدیدی در دست اقدام است
کد خبر: 3793287
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱
معاون فرهنگی تربیتی المصطفی خبر داد:

طرح‌های قرآنی جدیدی در دست اقدام است

گروه حوزه‌های علمیه ــ معاون فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی ضمن خبر ازپیگیری طرح‌های قرآنی گفت: جشنواره بین‌المللی قرآنی و حدیثی المصطفی یکی از برجسته‌ترین رویدادهای قرآنی جهان اسلام است.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین رضا شاکری در آیین اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره قرآنی المصطفی ضمن تبریک چهلمین بهار انقلاب اسلامی و چهلمین سال فعالیت پرافتخار جامعه المصطفی اظهار کرد: انقلاب اسلامی با محوریت قرآن و معارف اهل بیت(ع) توانست حکومت اسلام را در ایران برقرار سازد و از برکات این انقلاب شکوهمند مجموعه‌های ارزشمندی همچون جامعه المصطفی شکوفه زد و امروز به درخت تنومندی با هدف ترویج و تبلیغ اسلام ناب تبدیل شده است.
وی با بیان اینکه طی این چهل سال آثار و برکات ارزشمندی را از المصطفی در عرصه بین‌الملل شاهد بوده‌ایم، بیان کرد: این مرکز علمی هیچگاه از حرکت باز نایستاد و هر سال با طرح‌ها و شیوه‌های نوین آموزشی از قطار پیشرفت، توسعه، تحول علمی عقب نیافتاد.
شاکری، ابلاغ آیین‌نامه حفظ، تاسیس مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث، دریافت اجازات قرآنی و ساماندهی مراکز قرآنی المصطفی را از مهمترین دستاوردهای جدید قرآنی جامعه المصطفی برشمرد و تصریح کرد: همزمان با برگزاری آیین اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره قرآنی و حدیثی، از کتاب دستاوردهای چهل ساله جامعه المصطفی در عرصه قرآنی که گویای روندهای قرآنی المصطفی از ابتدا تا کنون است، رونمایی خواهد شد.
وی با اشاره به میزبانی بیش از 130 ملیت مختلف در ده‌ها نمایندگی جامعه المصطفی در داخل و خارج از کشور، ابراز داشت: هم اکنون بالغ بر 500 مرکز قرآنی توسط دانش آموختگان المصطفی در سراسر عالم تاسیس شده است که این مهم بخشی از دستاوردهای فرآیند قرآنی جامعه المصطفی به شمار می‌آید.
شاکری، جشنواره قرآن و حدیث را محل عرضه دستاوردهای قرآنی و حدیثی المصطفی خواند و گفت: «معرفی آموزه های حیات بخش قرآن کریم و عترت با هدف تمسک به آنها»، «معرفی دستاوردها و ظرفیت های معرفتی حوزه‌های علمیه و المصطفی در عرصه قرآن و حدیث»، «بازخوردگیری از آموزش‌های قرآنی و حدیثی» و «ارتقای سطح دینی در سایه‌سار قرآن»، از مهم‌ترین اهداف برگزاری بیست و چهارمین دوره جشنواره قرآنی حدیثی جامعه المصطفی محسوب می‌شود.
وی با اشاره به اینکه امسال نیز همانند سال گذشته، علاوه بر طلاب غیرایرانی و خانواده های آنان، کارمندان و اساتید المصطفی نیز مخاطبان جشنواره قرآن و حدیث المصطفی هستند، ابراز کرد: رشته‌های مسابقات قرآن و حدیث المصطفی در دو بخش معرفت و مهارت برگزار می‌شود که در بخش معرفتی، چهار رشته مطالعات قرآنی، نهج‌البلاغه و صحیفه، تفسیر ترتیبی قرآن کریم و سبک زندگی اسلامی و در بخش مهارتی نیز هشت رشته ویژه برادران و هفت رشته ویژه خواهران در نظر گرفته شده است.
معاون فرهنگی تربیتی المصطفی ادامه داد: در بیست و چهارمین دوره جشنواره قرآن و حدیث، مجموعا یازده هزار نفر از 79 ملیت در واحدهای داخل کشور جامعه المصطفی به رقابت می‌پردازند و علاوه بر واحدهای داخلی، این جشنواره در نمایندگی های خارج از کشور المصطفی نیز در حال برگزاری است.
وی برخورداری دانش آموختگان المصطفی از آموزه های اسلامی با نگاه قرآنی، تقریبی و عقلانی را موجب نقش آفرینی آنان در سراسر جهان دانست و گفت: قرآن کریم در سطوح مختلف تحصیلی المصطفی اشراب شده است و تمامی دانش آموختگان این مرکز از مهارت های کافی قرآنی برخوردار هستند.
انتهای پیام

captcha