اجرای طرح پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ویژه 36 هزار مددجو
کد خبر: 3777490
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸

اجرای طرح پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ویژه 36 هزار مددجو

گروه جامعه ــ کمیته امداد استان تهران در هشت ماه ابتدایی سال جاری موفق به اجرای طرح پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برای 36 هزار و 772 نفر از مددجویان تحت حمایت شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی کمیته امداد تهران، علی کریمی اصل، معان حمایت و سلامت کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه یکی از رویکردهای این نهاد پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی جامعه مددجویی است، به اقدامات انجام شده در این زمینه اشاره کرد و گفت: برگزاری 19 نشست تخصصی مشاوران در ادارات کمیته امداد استان تهران با محوریت آسیب‌های اجتماعی سال 1397، تشکیل کارگروه آسیب‌های اجتماعی با حضور نمایندگان ادارات، تشکیل چهار اتاق فکر تخصصی درباره تهیه و تدوین برنامه‌های عملیاتی- اجرایی، شناسایی محله‌های آسب خیز محدوده جغرافیایی هر اداره بر اساس تراکم حجم مددجویی و شناسایی فراوانی آسیب‌های اجتماعی در دو بعد افراد آسیب دیده و در معرض آسیب از مهم‌ترین اقدامات انجام شده است.

رئیس دبیرخانه آسیب‌های اجتماعی کمیته امداد استان تهران اضافه کرد: احصا و شناسایی خانواده‌های مشمول، نیازسنجی مخاطبین مشمول توسط مشاروان و مددکاران، اجرای طرح پالایش سلامت روان و توانمند سازی روحی و روانی خانوارهای دارای سرپرست زندانی و زنان مطلقه زیر 50 سال، اجرای طرح مشاوره و بازگشت به تحصیل دانش‌آموزان ترک تحصیلی و برگزاری کلاس‌های آموزشی با سرفصل‌های مختلف برای مددجویان از دیگر اقدامات انجام شده برای پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی جامعه مددجویی بوده است.

کریمی اصل با اشاره به خدمات ارائه شده به زنان سرپرست خانوار بیان کرد: 21 هزار و 514 زن سرپرست خانوار در استان تهران از خدمات مشاوره، درمان، خودکفایی و فرهنگی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در هشت‌ماه ابتدایی سال جاری، بهره‌مند شدند.

وی ادامه داد: همچنین به هزار و 553 دانش‌آموز و دانشجو، هفت هزار و پنج دختر تحت حمایت و شش هزار و 700 مددجوی دیگر خدماتی برای پیشگیری آسیب‌های اجتماعی ارائه شده است.

کریمی‌اصل یادآور شد: طی سال جاری طرح پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برای 36 هزار و 772 مددجو انجام شده است که این طرح تا پایان سال آینده نیز ادامه دارد.

انتهای پیام

 

captcha