پوستر دومین دوره رقابت‌های طرح ملی «شوق تلاوت» در مشهد رونمایی شد
کد خبر: 3518083
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۸

پوستر دومین دوره رقابت‌های طرح ملی «شوق تلاوت» در مشهد رونمایی شد

گروه فعالیتهای قرآنی: پوستر دومین دوره از رقابت‌های طرح ملی «شوق تلاوت» امروز، پنجم مردادماه با حضور حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مشهد رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، پوستر دومین دوره از رقابت‌های طرح ملی «شوق تلاوت» امروز، پنجم مردادماه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با حضور حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعلی سرابی، قائم مقام شورای عالی قرآن، سیدسعید سرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی رونمایی شد.
در ابتدای این نشست رسول سرمدی، از قاریان نوجوان مشهدی راه‌یافته به مرحله نهایی نخستین دوره مسابقات ملی «شوق تلاوت» آیاتی از کلام الهی را تلاوت کرد.
سپس سیدسعید سرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه مشهد مقدس، پایتخت فرهنگی ایران از دیرباز پایگاه جدی در عرصه فعالیت‌های قرآنی بوده است، گفت: این امر نقطعه قوت و امتیاز این کلان شهر محسوب می‌شود لذا محوریت و دبیرخانه مسابقات شوق تلاوت نیز  در اداره کل ارشاد خراسان رضوی مستقر است.
پوستر دومین دوره رقابت‌های طرح ملی «شوق تلاوت» در مشهد رونمایی شد
در ادامه جلسه حسین مقدم‌کیا، مدیرعامل مؤسسه قرآنی صراط و دبیر طرح ملی تلاوت، ابراز کرد: طرح ملی «شوق تلاوت» با هدف کشف و پرورش استعدادهای قرآنی نوجوانان پسر در مقطع سنی بین هشت الی ١٤ سال بعد از گذشت سه سال و پایان دوره اول آن؛ برای ایجاد انگیزه و  آموزش تخصصی قرائت در کشور در قالب دوره دوم آغاز به کار کرد.
وی با بیان اینکه در دوره اول رقابت‌های قرآنی شوق تلاوت بالغ بر 400 نفر شرکت کردند، افزود: طبق درخواست مسئولان، دوره دوم هم امسال در همان مکان‌های قبلی برگزار می‌شود که امسال برنامه‌ریزی بهتری صورت گرفته است و ثبت‌نام از اول مردادماه آغاز شده و تاکنون بالغ بر 2400 قرآن‌آموز در سه سطح شرکت کردند.
دبیر طرح ملی شوق تلاوت با اشاره به استقبال خوب از این طرح، اضافه کرد: مرحله اول این رقابت‌ها شهریورماه در مؤسسات اجراکننده طرح، مرحله دوم نیز آذرماه سال جاری در جزیره کیش و مرحله نهایی نیز در عتبات عالیات و حرم حضرت ابوالفضل(ع) برگزار خواهد شد.
مدیرعامل مؤسسه قرآنی صراط با اشاره به اینکه این مسابقات در سه بخش حفظ، مفاهیم و قرائت برگزار خواهد شد، بیان کرد: تمرکز اصلی در این دوره از رقابت‌ها در کنار تلاوت آیات الهی توجه به حفظ و مفاهیم قرآن است که زیرساخت‍‌های مقتضی و مورد نیاز برای آن در پایتخت فرهنگی ایران فراهم شده است.
طرح ملی شوق تلاوت؛ نمادی از فعالیت‌های قرآنی مشهد در سال 2017
در ادامه حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابراز امیدواری از استمرار طرح ملی شوق تلاوت بیان کرد: برگزاری این مسابقات می‌تواند منعکس‌کننده و نماد خوبی از فعالیت‌های قرآنی مشهد در جهان و در سال 2017 باشد.
پوستر دومین دوره رقابت‌های طرح ملی «شوق تلاوت» در مشهد رونمایی شد
وی با بیان اینکه طرح ملی «شوق تلاوت» که ویژه نخبگان نوجوان است؛ سبب انتقال مفاهیم قرآنی به جامعه می‌شود، استفاده از هنر و رسانه را در این طرح ملی مؤثر دانست و ادامه داد: از همین رو و به جهت اهمیت این امر باید از هنرمندان آثار هنری در حوزه مفاهیم قرآنی و همچنین این طرح بهره‌مند شد.
افتتاح استودیو تخصصی ضبط قرآن بعد از مشهد در یزد و اصفهان
وی گفت: طرح افتتاح استودیو تخصصی برای برنامه‌های قرآنی که امروز در مشهد رخ می‌دهد و هفته آینده در یزد و اصفهان به صورت همزمان خواهد بود از جمله اقدامات مهم برای فعالیت‌های قرآنی به شمار می‌رود.
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز کرد: با توجه به تخصیص اعتبارات از دو بخش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که قریب به 16 میلیارد تومان است و نیز بخش منشور توسعه فرهنگ قرآنی ذیل کمیسیون های آن که 900 میلیون تومان است این مبلغ برای تجهیز استان‌ها در نظر گرفته شده است.
captcha