همایش بین‌المللی «بررسی مسئله فلسطین» در مراکش
کد خبر: 3500987
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲

همایش بین‌المللی «بررسی مسئله فلسطین» در مراکش

گروه بین‌الملل: همایش بین‌المللی «بررسی مسئله فلسطین و طرح تشکیل دولت ملی»، 24 و 25 تیرماه سال جاری در شهر «رباط» مراکش برگزار می‌شود.

برگزاری همایش بین‌المللی «فلسطین» در مراکش

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از خبرگزاری بین‌المللی اسلامی «إینا»، این همایش با همکاری «اتحادیه نویسندگان مراکش»، مؤسسه «المشروع» و مؤسسه «فکر» این کشور و اتحادیه عمومی ادیبان و نویسندگان عرب برگزار خواهد شد.

اندیشمندانی از کشورهای فلسطین، الجزایر، تونس، مصر، لبنان، سوریه، عراق، امارات متحده عربی، بحرین، کویت، عمان، سودان، قطر، یمن، لیبی، اردن، عربستان سعودی و مراکش در این همایش حضور خواهند داشت.

علاوه بر کشورهای عربی اندیشمندان و نویسندگانی از کشورهای فرانسه، روسیه، آمریکا، انگلستان، چین، ایتالیا،‌ آلمان، مالزی، برزیل، کلمبیا و جمهوری چک نیز در همایش بین‌المللی بررسی مسئله فلسطین شرکت می‌کنند.

همایش بین‌المللی بررسی مسئله فلسطین و طرح دولت ملی این کشور، هم‌زمان با شصت‌وهشتمین سالروز اشغال این کشور اسلامی در شهر رباط مراکش برگزار می‌شود.

«چشم‌انداز آینده مسئله فلسطین؛ طرح دولت ملی و تحولات جهان عرب»، «طرح دولت ملی فلسطین و تقویت آگاهی فلسطینیان در داخل و خارج از این کشور»، «تجاوز اسرائیل در زمان انقلاب‌های عربی»، «چهره فلسطین در رسانه‌های معاصر عربی» و «آینده فلسطین در جهان متغیر کنونی» از مهم‌ترین محورهای مورد بحث در این همایش است.

در این همایش مباحثی در زمینه چشم‌انداز کنونی و آینده مسئله فلسطین و دولت ملی این کشور مطرح و بر اولویت قرارگرفتن مسئله فلسطین تأکید می‌شود.

قرار است، همایش بین‌المللی «مسئله فلسطین» با صدور «اعلاميه رباط درباره فلسطین» به کار خود پایان دهد.
captcha