گروه تکفیری «لشکر جهنگوی» مسئولیت کشتار عزاداران حسینی در پاکستان را برعهده گرفت
کد خبر: 3393016
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۶

گروه تکفیری «لشکر جهنگوی» مسئولیت کشتار عزاداران حسینی در پاکستان را برعهده گرفت

گروه بین‌الملل: گروه تروریستی ـ تکفیری «لشکر جهنگوی» پاکستان، مسئولیت انفجار مرگبار روز پنجشنبه در ایالت بلوچستان را برعهده گرفت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از «رویترز العربیه»، گروه تروریستی ـ تکفیری «لشکر جهنگوی» پاکستان که از افراطی‌ترین و خطرناک‌ترین گروه‌های ضدشیعی در این کشور به شمار می‌رود، مسئولیت حمله انتحاری مرگبار روز پنجشنبه علیه جمعی از عزاداران حسینی در ایالت بلوچستان را برعهده گرفت.
در جریان انفجار انتحاری پنجشنبه شب در مقابل امام بارگاه (حسینیه) کاظمیه در منطقه «بولان» واقع در ایالت بلوچستان پاکستان، دست کم 12 نفر از عزاداران حسینی از جمله شش کودک به شهادت رسیدند.
گروه تروریستی لشکر جهنگوی یک روز پس از این انفجار انتحاری، اعلام کرد که یکی از عاملان انتحاری این گروه اقدام به این حمله کرده است.
با وجود این که دولت و نیروهای مسلح پاکستان قبل از آغاز ماه محرم اعلام کرده بودند که تدابیر امنیتی شدیدی را برای جلوگیری از حملات تروریستی علیه مراسم های عزاداری شیعیان اتخاذ کرده‌اند، شب گذشته مصادف با شب عاشورا  نیز وقوع یک انفجار انتحاری دیگر در منطقه «جیکب آباد» ایالت سند پاکستان حین برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع)، منجر به شهادت دست کم 22 نفر از عزاداران از جمله تعدادی از زنان و کودکان شد.
هنوز مسئولیت انفجار دیشب را شخص یا گروهی برعهده نگرفته است، اما احتمال دست داشتن گروه تروریستی لشکر جهنگوی در حمله تروریستی شب گذشته نیز دور از انتظار نیست.
حملات مرگبار تروریستی علیه شیعیان پاکستان در روزهای اوج ایام عزاداری امام حسین (ع) در حالی رخ می‌دهد که نخست وزیر و چند وزیر کلیدی این کشور در سفری چهار روزه در واشنگتن و دیدار با مقامات عالی آمریکا از جمله باراک اوباما به سر می‌برند.
در همین حال، پلیس بنگلادش نیز اعلام کرد که در سلسله انفجارها علیه مراسم عزاداری حسینی (ع) در شهر داکا یک نفر شهید و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.

captcha