زن در فرهنگ اسلامی مظهر قداست و پاکی است
کد خبر: 3107894
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳
استواری:

زن در فرهنگ اسلامی مظهر قداست و پاکی است

گروه اجتماعی: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس با اشاره به جایگاه زن در اسلام گفت: زن در فرهنگ اسلامی ما، مظهر قداست، پاکی و موجب خیر و برکت شناخته شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، فریبا استواری، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس امروز، 19 فروردین در جمع خبرنگاران ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام ولادت با سعادت حضرت زهرا(س)، گفت: هویت زن، هویت جامعه است و در واقع ارزش گذاشتن به زن و کمالات او، ارزش نهادن به همه جامعه است.
وی اظهار کرد: زن در فرهنگ اسلامی ما، مظهر قداست و پاکی و موجب خیر و برکت شناخته شده و از ارزش و احترام فوق‌العاده‌ای برخوردار است.
وی به اهمیت جایگاه مادر در تحکیم روابط خانواده اشاره کرد و افزود: دامان مادر بزرگترین مدرسه‌ای است که کودک در آن تربیت می‌شود و مقام، شخصیت و جایگاه والای مادری در تربیت کودک نقشی مهم و اساسی دارد.
استواری با بیان اینکه اولین محیط و مکان امنی که کودک آن را تجربه می‌کند دامان مادر است، افزود: نقش مادر در تربیت کودک از دو جهت حائز اهمیت است اول اینکه کودک مهم‌ترین سال‌های تکوین شخصیت خود را در محیط انس و الفت با او می‌گذراند و این سال‌ها فرصت کم نظیری برای اکتساب عادات و صفات و سایر ویژگی‌های رفتاری مادر است و دوم اینکه مادران به لحاظ انتقال عواطف و ایجاد حس امنیت درونی پناهگاه مطمئنی برای اعضای خانواده هستند.
معاون اجتماعی پلیس فارس با اشاره به اینکه نقش مادری یک نقش مقدس و در عین مقدس بودن سنگین و دشوار است، گفت: به همان اندازه که مهربانی و لطافت مادر قابل ستایش است، قدرتمندی و استواری او در راه تربیت صحیح کودک نیز قابل تحسین، و شایسته ستایش است.
وی در پایان تأکید کرد: مادران جامعه ما باید با اصول تربیتی کودکان آشنا شوند تا بتوانند راهکارهای مناسبی در جهت تربیت فرزندان خود به کار گیرند.

captcha