قداست سومین حرم اهل بیت(ع) تعمیم یابد/ لزوم اجرای تمام برنامه‌ها با این محوریت
کد خبر: 2805020
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۸
بیات‌پور:

قداست سومین حرم اهل بیت(ع) تعمیم یابد/ لزوم اجرای تمام برنامه‌ها با این محوریت

گروه اجتماعی: سرپرست فرمانداری شیراز با تأکید بر اینکه باید قداست سومین حرم اهل بیت(ع) تعمیم یابد، گفت: این قداست ضامن فرهنگ اخلاق و اجتماعی مردم است.

به گزرش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، علی‌رضا بیات‌پور، سرپرست فرمانداری شیراز امروز، 14 بهمن در همایش بسیجیان ادارات که در اداره‌کل اوقاف فارس برگزار شد، گفت: در ایران سه شهر مقدس مشهد، قم و شیراز است که باید ویژگی‌های آن با دیگر نقاط کشور متفاوت باشد و کل شهرستان شیراز و استان فارس باید بارگاه ملکوتی این بزرگواران باشد.
وی با اشاره به اینکه تمام برنامه‌هایی که در این استان اجرا خواهد شد باید با محوریت عنوان حرم سوم اهل بیت(ع) باشد، ادامه داد: برنامه‌های اقتصادی، فرهنگی و سرمایه‌گذاری‌های مختلفی که بناست در این استان برگزار شود باید با محوریت امامزادگان باشد.
سرپرست فرمانداری شیراز تأکید کرد: اماکن مذهبی باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند و به کل شهر تعمیم پیدا کند و مردم در پناه این اماکن آرامش یابند.
وی با تأکید بر اینکه باید قداست سومین حرم اهل بیت(ع) تعمیم یابد چراکه این قداست ضامن فرهنگ اخلاق و اجتماعی مردم است، گفت: تا زمانی که فرماندار هستم اجازه اجرای برنامه‌هایی که باقداست شیراز همخوانی ندارد را نخواهم داد.
بیات‌پور در ادامه سخنان خود ابراز کرد: انقلاب ما به سبب رهبری باتقوا و آگاه به زمان و مردمی آگاه، متحد و بصیر اتفاق افتاد و آنچه اتفاق افتاد معجزه قرن‌ها بود و این انقلاب نسبت به انقلاب‌های پیش از آن شاخصه‌های متعددی دارد.
سرپرست فرمانداری شیراز با اشاره به اینکه می‌توان روز 22 بهمن را کربلا و عاشورایی دیگر در تاریخ اسلام قیاس کرد، بیان کرد: در این انقلاب هم پیروی معنوی و هم پیروزی مادی رخ داد و یزید زمان شکست خورد و حسین زمان جای آن را گرفت و رویش بسیج نیز از دل این انقلاب شکل گرفت.
بیات‌پور عنوان کرد: ضامن اصلی این انقلاب بسیج و تفکر بسیجی است و دشمن قصد دارد همواره این نیرو را از پای درآورد و چون نیرویی الهی است حافظ آن خداست و روز به روز بر توان بسیج افزوده شد و به فرهنگ بومی کشور تبدیل شد و تمام اقشار کشور را در برگرفت و همه افتخارشان این است که بسیجی هستند.
وی تصریح کرد: جنگ رو در رو بسیار راحت‌تر است و زمانی که جنگ در زوایای نامرئی است دشمن به وضوح قابل رویت نیست و فتنه ایجاد شده و تشخیص حق از باطل سخت است و در این زمان بصیرت به فریاد نظام و انقلاب و تک تک مردم می‌رسد.

captcha