عربستان و «آنروا» تفاهم‌نامه همكاری امضا كردند
کد خبر: 1736002
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۰:۴۶

عربستان و «آنروا» تفاهم‌نامه همكاری امضا كردند

گروه بين‌الملل: عربستان و مؤسسه امداد و اشتغال آوارگان فلسطينی(اونروا) امروز هفتم بهمن‌ ماه تفاهم‌نامه همكاری در زمينه ارائه كمك‌های بشردوستانه به مردم بی‌گناه غزه در شهر «رياض» پايتخت عربستان امضا كردند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از خبرگزاری رسمی امارات(WAM)، «ساعد العرابی الحارثی» مشاور وزير كشور عربستان در گفت‌وگو با اين رسانه خبری گفت: در اين تفاهم‌نامه، برنامه‌ها و طرح‌هايی در زمينه ارائه كمك‌های بشردوستانه به مردم غزه و اجرای طرح‌های توسعه‌ و بازسازی غزه امضا شد.
وی افزود: بر اساس مصوبات اين تفاهم‌نامه كه به امضای «نايف بن عبدالعزيز» وزير كشور عربستان و «كارين ابوزيد» نماينده آنروا رسيد، مؤسسه اونروا طرح‌های بازسازی غزه را با هزينه‌‌ای بالغ بر 24 ميليون ريال سعودی كه از محل جمع‌آوری كمك‌های مردمی عربستان تأمين می‌شود، اجرا خواهد كرد.
ساعد العرابی الحارثی تصريح كرد: فراهم‌ آوردن امكانات و نيازهای ضروری و اوليه زندگی از قبيل مواد غذايی، سوخت و خدمات بهداشتی برای مردم غزه از ديگر موضوعاتی است كه دو طرف در اين تفاهم‌نامه متعهد به اجرای آن شدند.
مشاور وزير كشور عربستان در پايان گفت: علاوه بر كمك يك ميليارد دلاری «عبدالله بن عبدالعزيز» پادشاه عربستان برای كمك به بازسازی غزه، حدود 220 ميليون ريال نيز از محل كمك‌های مردمی عربستان جمع‌آوری شده و تاكنون بيش از 770 تن مواد غذايی و ساير كمك‌های ضروری از سوی عربستان برای كمك به مردم غزه ارسال شده است.
عربستان امروز در حالی تفاهم‌نامه همكاری برای كمك به مردم غزه امضا می‌كند كه مقامات اين كشور از جمله «عبدالله بن عبدالعزيز» پادشاه عربستان در ديدارهای مخفيانه با سران رژيم صهيونيستی، حمايت خود را از حملات نيروهای اسرائيلی به غزه و نابودی جنبش مقاومت اسلامی فلسطين(حماس) اعلام كردند.
همچنين، پايگاه اطلاع‌رسانی وزارت خارجه رژيم صهيونيستی ديروز فهرستی از نويسندگان افراطی سعودی منتشر كرد كه در جريان حمله 22 روزه اسرائيل به غزه، مقالاتی در حمايت از حملات وحشيانه و غيرانسانی اسرائيل نوشتند و جنبش حماس و كشور ايران را مسئول كشتار زنان، كودكان و شهروندان غيرنظامی ساكن در نوار غزه اعلام كردند.
captcha