جمعیت قراء ایالت بلوچستان؛ مهد تربیت قرآنیان پاکستان
کد خبر: 1456155
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۵

جمعیت قراء ایالت بلوچستان؛ مهد تربیت قرآنیان پاکستان

گروه بین‌الملل: جمعیت قراء ایالت بلوچستان یکی از مراکز فعال در زمینه تربیت قاریان و حافظان برجسته از سراسر کشور پاکستان به‎شمار می‌رود.

فضل حق، دبیرکل جمعیت قراء ایالت بلوچستان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره فعالیت‎های این مرکز قرآنی گفت: جمعیت قراء ایالت بلوچستان از بزرگ‌ترین مراکز قرآنی فعال در این ایالت به‌شمار می‌رود که از 10 سال قبل تأسیس شده است و صدها قاری و حافظ عضو این مرکز هستند.
وی ادامه داد: در حال حاضر 175 قاری و 70 حافظ کل قرآن، عضو فعال جمعیت قراء پاکستان هستند و به غیر از این تعداد، افراد زیادی قاری و حافظ با این گروه همکاری می‌کنند.
فضل حق درباره فعالیت‌های جمعیت قراء ایالت بلوچستان گفت: محوریت فعالیت در این مرکز، آموزش تجوید، حفظ و تفسیر قرآن به قرآن‎آموزان است و در این راستا نیز ده‌ها جلد کتاب در زمینه اصول تجوید و علوم قرآنی به زبان‌های اردو، عربی و پشتو چاپ شده است.
دبیرکل جمعیت قراء ایالت بلوچستان، افزود: این مرکز تاکنون مسابقات قرآنی را به‎صورت سراسری با حضور قاریان معروف مصری از جمله محمد طیب حمدان و محمود الشحات در کشور پاکستان برگزار کرده است.
وی تأکید کرد: این جمعیت همچنین قاریان و حافظانی را به مسابقات بین‌المللی قرآن کشورهای مختلفی چون کویت، بحرین و الجزایر اعزام کرده است.
فضل حق در پایان، همه مسلمانان را به الگو گرفتن از آیه «واعتصمو بحبل الله جمعیا و لاتفرقوا» دعوت کرد و عزت و سربلندی جهان اسلام را از خداوند متعال خواستار شد.

captcha