برگزاری محفل انس با قرآن در برازجان
کد خبر: 1378362
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۵

برگزاری محفل انس با قرآن در برازجان

خبرنگاران افتخاری/ مجید رجبی: جلسه هفتگی محفل انس با قرآن، به همت کانون قرآن و عترت(ع) برازجان در مصلای نماز جمعه این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به همت کانون قرآن و عترت(ع) برازجان محفل انس با قرآن با حضور علاقه‌مندان به قرآن مجید در حسینیه بقیة‌الله(عج) مصلای نماز جمعه این شهر برگزار شد که تداوم این نوع محافل نشان از استقبال مردم قرآنی برازجان دارد.

شمسی‌زاده مفسر قرآن به بیان مباحث چگونگی برخورد انسان‌ها با قرآن، ارزش علم در قرآن و آرامش در زندگی امروز پرداخت.

وی درباره ارزش علم در قرآن گفت: یکی از ارزش‌های اسلامی در قرآن، «علم و دانش» است. خداوند در قرآن می‌فرماید«...هَلْ یَسْتَوِی الَّذِینَ یَعْلَمُونَ وَ الَّذِینَ لا یَعْلَمُونَ...، آیا دانایان و نادانان با هم برابرند؟». آیا کسانی که در تحصیل فضایل و آگاهی‌های مفید و مؤثر در کمال خویش گام برمی‌دارند، با گروهی که از حیات جز خواب و خوراک و... چیزی نمی‌دانند برابرند؟ ده‌ها آیه در قرآن کریم و صدها حدیث در مجموعه ارزشمند سخنان اهل بیت عصمت(ع) در بیان اهمیت علم، جایگاه، تعریف، اقسام، شرایط و مسائل علم و آموزش و نیز مذمت جهل و آثار آن آمده است.
شمسی‌زاده در پایان به قسمتی از آیه 11 سوره مجادله «یَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِینَ ءَامَنُواْ مِنکُمْ وَ الَّذِینَ أُوتُواْ الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ وَ اللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِیرٌ؛ خداوند کسانى را که ایمان آورده‏‌اند و کسانى را که علم به آنان داده شده درجات عظیمى می‌بخشد و خداوند به آنچه انجام می‌دهید آگاه است» اشاره کرد و افزود: اگرچه آیه در مورد خاصى نازل شده، ولى با این حال مفهوم عامى دارد و نشان می‌دهد آنچه مقام آدمى را نزد خدا بالا می‌برد، دو چیز است؛ ایمان و علم.

همچنین حمید بحرینی از اعضای کانون نیز به تفسیر اهمیت قرائت قرآن پرداخت. در این مراسم، جاوید کیهانی‌پورو مهدی بردستانی به قرائت پرداختند و سید محمد حسینی آیاتی از آخرین و کامل‌ترین کتاب آسمانی را به صورت ترتیل قرائت کرد.

captcha