جشنواره شیرخوارگان حسینی در برازجان برگزار شد
کد خبر: 1314314
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۴

جشنواره شیرخوارگان حسینی در برازجان برگزار شد

گروه خبرنگاران افتخاری/مجید رجبی: جشنواره شیرخوارگان حسینی روز جمعه، 17 آبان‌ماه همزمان با سراسر کشور و 55 کشور جهان با شکوه فراوان در حسینیه اعظم برازجان برگزار شد.


به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، اعظم امیری، مسئول امور بانوان اداره تبلیغات اسلامی دشتستان، حضور شیرخوارگان همراه با مادران خود را چشم‌گیر توصیف کرد و گفت: در مراسم امسال بیش از سه هزار نفر شرکت کرده بودند به گونه‌ای که حسینیه اعظم جوابگوی این استقبال پرشور عاشقان سالار شهیدان و حضرت علی اصغر(ع) نبود که با توجه به گرمای هوا در جنوب کشور، وجود مکانی مناسب برای چنین مراسمی بیش از پیش احساس می‌شود.



امیری افزود: در این مراسم سه گهواره از طرف هیئت‌های مذهبی تدارک دیده شده بود که مادران عزادار، با خوابانیدن کودکان خود در این گهواره‌ها متوسل به شیرخوار دشت کربلا حضرت علی اصغر(ع) شدند و همزمان با سایر نقاط جهان با قرائت نذرنامه، یکصدا اعلام کردند که «یا صاحب‌الزمان! فرزندم را نذر یاری قیام تو می‌کنم. او را برای ظهور نزدیکت برگزین و حفظ کن (یا مسیح حسین(ع)».



وی همچنین افزود: تعدادی جامه سبز نیز توزیع شد و مادران عزادار، ضمن پوشانیدن آن‌ها بر تن فرزندان خود، ضمن تبرک، ابراز همدردی با مادر صغیرترین شهید دشت بلا کردند.



در این مراسم، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی، مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان بوشهر و یاسینی، از مبلّغان اعزامی از قم سخنرانان این مراسم بودند که با یادآوری قیام اباعبدالله الحسین(ع) و ذکر مصیبت حضرتش و بیان واقعه شهادت طفل شش‌ماهه حضرت علی اصغر(ع)، مردم شهیدپرور دشتستان را به تأسّی و پیروی از راه و هدف امام حسین(ع) توصیه کردند. همچنین، در ادامه نیز دو تن از مداحان اعزامی از قم به مداحی و ذکر مصیبت پرداختند.

captcha