پیشرفت ۷۰ درصدی نماکاری تربت‌خانه بقعه آقا سیدمحمد نجفی بندرانزلی
کد خبر: 4212163
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۳

پیشرفت ۷۰ درصدی نماکاری تربت‌خانه بقعه آقا سیدمحمد نجفی بندرانزلی

امین بقعه آقا سیدمحمد نجفی از پیشرفت ۷۰ درصدی نماکاری تربت‌خانه بقعه آقا سید محمد نجفی بندرانزلی با کاشی‌های منقش به آیات قرآن خبر داد و گفت: برای انجام این پروژه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل کمک‌های خیرین و واقفین نیک‌اندیش هزینه شده است.

آقا سیدمحمد نجفی انزلی

حجت‌الاسلام سیدابراهیم مرتضوی، امین بقعه آقا سیدمحمد نجفی بندرانزلی در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، اظهار کرد: مسجد آقا سیدمحمد نجفی واقع در سامانسر غازیان بندرانزلی یکی از اماکن متبرکه این شهرستان است که مورد احترام و زیارت بسیاری از شهروندان قرار دارد.

وی با بیان اینکه مسجد آقا سیدنجفی با اعتباری نزدیک به پنج و نیم میلیارد تومان به انجام رسیده و هم اکنون مورد بهره‌برداری قرار دارد، افزود: همه این اعتبار از سوی خیران و زائران این بقعه تأمین شده است.

مرتضوی با اشاره به اینکه عملیات نماکاری تربت‌خانه این بقعه نیز در حال انجام است، تصریح کرد: این پروژه با هزینه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی، تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت کار داشته که همه مبالغ آن نیز توسط خیرین نزدیک اندیش تأمین شده است.

وی با بیان اینکه کاشی‌هایی که در نماکاری تربت‌خانه آقا سیدمحمد نجفی مورد استفاده قرار گرفته، مزین به آیات قرآن و نقوش اسلامی هستند، گفت: تربت‌خانه به محل مدفن اطلاق می‌شود و از خیرین دعوت می‌کنیم همانطور که جهت توسعه و تجهیز مسجد این بقعه کمک کار بودند، با پشتیبانی خود در راستای تکمیل تربت‌خانه نیز حمایتگر باشند تا نماکاری درب‌های ورودی بقعه نیز مزین به کاشی‌هایی با آیات قرآنی شود.

امین بقعه آقا سیدمحمد نجفی با تأکید بر اینکه به هیچ عنوان دفن اموات در محوطه این بقعه انجام نمی‌شود، تصریح کرد: قبوری که در محوطه و جوار این بقعه وجود دارند از گذشته‌های دور و متعلق به خادمان و هیئت امنای قدیمی مسجد و بقعه آقا سیدمحمد نجفی بودند که به احترام سال‌ها خدمت در جوار این مدفن، به خاک سپرده شده‌اند ولی هم‌اکنون دفن جدید نداریم.

یادآور می‌شود، آیت الله سیدمحمد نجفی در سال ۱۲۷۵ شمسی در نجف اشرف متولد شد. وی از نوادگان امام حسین(ع) بوده و ۱۶ مهرماه ۱۳۵۸ در سن ۸۲ سالگی به ملکوت اعلی پیوست و پیکر مطهرش در مسجد سامانسر غازیان بندرانزلی که بعدها به نام خود وی تغییر نام یافت به خاک سپرده شد.

انتهای پیام
captcha