کاروان ۸۵ نفره عمره مفرده گیلان به مکه اعزام می‌شوند
کد خبر: 4211963
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۹
۸ اردیبهشت‌ماه

کاروان ۸۵ نفره عمره مفرده گیلان به مکه اعزام می‌شوند

مدیر حج و زیارت گیلان گفت: کاروان ۸۵ نفره عمره مفرده گیلان هشتم اردیبهشت‌ماه از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) به سرزمین وحی اعزام خواهد شد.

اعزام به حج

وحید اسکندری، مدیر حج و زیارت گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از استان، با اشاره به برگزاری عمره مفرده زائران ایرانی پس از ۹ سال وقفه، اظهار کرد: استان گیلان یک کاروان عمره مفرده به ظرفیت ۸۵ زائر دارد که هشتم اردیبهشت‌ماه از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

وی عمره مفرده را ۱۰ روزه دانست و افزود: زائران گیلانی پنج روز در مدینه و پنج روز در مکه اقامت خواهند کرد، اعزام زائران حج تمتع از ۲۴ اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود؛ استان گیلان پنج کاروان حج تمتع به ظرفیت ۶۳۰ زائر دارد که چهار کاروان شامل دو کاروان ۹۵ نفره، یک کاروان ۱۲۰ نفره و یک کاروان ۱۳۵ نفره از فرودگاه سردار جنگل رشت اعزام خواهند شد.

اسکندری با بیان اینکه یک کاروان حج تمتع گیلان به ظرفیت ۱۸۵ نفر از فرودگاه مهرآباد به سرزمین وحی اعزام می‌شود، گفت: زائران گیلانی در حال گذراندن کلاس‌های آموزشی و توجیهی حج تمتع هستند که از سوی مدیران کاروان‌ها برگزار می‌شود.

وی از برگزاری همایش سراسری «مسافران قبله» همزمان با ۱۵ اردیبهشت‌ماه، سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) خبر داد و گفت: این همایش در گیلان در سالن تختی ورزشگاه عضدی رشت برگزار خواهد شد.

مدیر حج و زیارت گیلان همچنین از برقراری اعزام کاروان‌های عتبات عالیات استان خبر داد و تأکید کرد: در روزهای پنجشنبه هر هفته یک کاروان با ظرفیت ۴۵ زائر به صورت هوایی به نجف اشرف مشرف می‌شود.

اسکندری با بیان اینکه ماهانه بین ۱۵ تا ۱۸ کاروان زمینی عتبات عالیات از گیلان اعزام می‌شود، تصریح کرد: مدت زمان اقامت زائران هفت شب و هشت روز است.

انتهای پیام
captcha