محسن قاسمی رتبه دوم مسابقات «خیرالتلاوه» لبنان را دریافت کرد
کد خبر: 4211954
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۳

محسن قاسمی رتبه دوم مسابقات «خیرالتلاوه» لبنان را دریافت کرد

قاری ممتاز کشورمان رتبه دوم مسابقات بین‌المللی و رادیویی خیرالتلاوه کشور لبنان را دریافت کرد.

محسن قاسمی رتبه دوم مسابقات «خیرالتلاوه» لبنان را کسب کرد

نتایج مسابقات بین‌المللی قرآن «خیرالتلاوت» که از سوی رادیو صوت‌الهدی کشور لبنان برگزار شد، با موفقیت قاری کشورمان همراه شد.

در این مسابقات که در چهار مرحله و به صورت مجازی برگزار شده است، محسن قاسمی، قاری ممتاز کشورمان بعد از نماینده کشور مصر، رتبه دوم را دریافت کرده است.

محسن قاسمی، قاری ممتاز کشورمان در مورد این مسابقات به خبرنگار ایکنا گفت: فراخوان آن قبل از ماه مبارک رمضان منتشر شد. از قاریان متقاضی درخواست شده بود تا تلاوت سه دقیقه‌ای از خود ارسال کنند. در مرحله اول قاریانی از کشورهای مختلف تلاوت‌ ارسال کرده بودند که از بین آنها 20 قاری برای مرحله دوم انتخاب شدند.

وی افزود: در ادامه از 20 نفر مرحله دوم مجدد فایل صوتی تلاوت درخواست شد و پس از داوری، از این جمع 10 نفر به مرحله سوم راه یافتند. در این مرحله نیز هر کدام از قاریان یک فایل صوتی از آیات مشخص شده را ارسال کردند تا در نهایت پنج نفر به فینال این مسابقات راه یافتند. در فینال هر قاری فایل صوتی تلاوت خود را ارسال کرد که از بین آنها رتبه‌بندی نهایی اعلام شد. 

این قاری ممتاز کشورمان بیان کرد: این تلاوت‌ها پس از تدوین نهایی در ایام ماه مبارک رمضان از رادیو صوت‌الهدی لبنان پخش شده و با حضور یک گروه داوری مورد ارزیابی قرار گرفته است. در نهایت نیز عبدالرزااق شهاوی، قاری کشور مصر رتبه اول، نماینده ایران نیز رتبه دوم و سعد محی‌الدین از کشور لبنان رتبه سوم را دریافت کردند. 

قاسمی اظهار کرد: بیشتر برای حفظ آمادگی در این مسابقات شرکت کردم و دوست داشتم میزان آمادگی خودم برای حضور در مسابقات را محک بزنم و صرفاً هدفم کسب رتبه نبود، ضمن اینکه در این مسابقات قاریان شناخته شده‌ای از ایران، افغانستان و ... حضور داشتند که موفق به دریافت رتبه نشدند.   

یادآور می‌شود سال گذشته نیز مجید عنان‌پور، قاری ممتاز کشورمان موفق به کسب رتبه دوم این رویداد شده بود.

انتهای پیام
captcha