توزیع ۱۸ هزار جلد کتاب رایگان در قم
کد خبر: 4210215
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۵
در سال 1402 انجام شد؛

توزیع ۱۸ هزار جلد کتاب رایگان در قم

رئیس اداره فرهنگی و کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به فعالیت‌های این اداره در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی، گفت: در سال گذشته ۱۸ هزار جلد کتاب در استان قم به‌صورت رایگان توزیع شده است.

روح‌الله کریمی، رئیس اداره فرهنگی و کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قمبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، روح‌الله کریمی، رئیس اداره فرهنگی و کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم طی سخنانی با اشاره به ترویج فرهنگ کتابخوانی، اظهار کرد: با هدف بالا بردن سطح آگاهی جامعه و تجهیز کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی اقدام به توزیع کتاب رایگان کردیم.

وی تصریح کرد: در همین راستا در سال گذشته بیش از ۱۸ هزار جلد کتاب در سطح مراکز فرهنگی، مدارس، مساجد استان قم توزیع شده است.

کریمی اضافه کرد: با توجه به درخواست سازمان‌ها و نهادها مبنی بر تجهیز کتابخانه‌هایشان، این کتاب‌ها به صورت رایگان اهدا شده است.

رئیس اداره فرهنگی و کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به صدور مجوز کتاب در سال ۱۴۰۲ یادآور شد: در سال گذشته ۱۲ هزار و ۹۵۵ عنوان مجوز در استان قم صادر شده است و از این تعداد یک هزار و ۶۰۶ مجوز به کتاب کودک اختصاص داده شده است.

کریمی یادآور شد: استان قم جزو استان‌های پیشگام در صادرات کتاب است و سال گذشته یک میلیون و ۵۴۵ هزار و ۹۸۴ جلد کتاب از استان قم به کشورهای مختلف صادر شده است.

رئیس اداره فرهنگی و کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به نمایشگاه کتاب دین که در سال‌های گذشته در استان قم برگزار می‌شد، بیان کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب دین از جمله برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم است و ما پیگیر برگزاری این نمایشگاه هستیم.

انتهای پیام
captcha