شعار سال یک راهبرد برای حل مسائل اقتصادی کشور است
کد خبر: 4208992
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۲
نماینده ولی فقیه در سمنان:

شعار سال یک راهبرد برای حل مسائل اقتصادی کشور است

حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی گفت: شعار سال به‌عنوان یک راهبرد و پس از دریافت نظرات کارشناسان نهایی و مطرح شده است، اما متأسفانه به جنبه راهبردی آن دقت نمی‌شود و این امر اغلب به‌صورت شعاری و در قالب بنرها یا سربرگ نامه‌ها دنبال می‌شود.

دیدار حجت الاسلام مطیعی نماینده ولی فقیه در استان سمنان با فعالان اجتماعی فرهنگی استان سمنان

به گزارش ایکنا، به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان سمنان، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در سمنان، در دیدار با جمعی از فعالان فرهنگی و اجتماعی این استان اظهار کرد: شعار سال به‌عنوان یک راهبرد و پس از دریافت نظرات کارشناسان نهایی و مطرح شده است، اما متأسفانه به جنبه راهبردی آن دقت نمی‌شود و این امر اغلب به‌صورت شعاری و در قالب بنرها یا سربرگ نامه‌ها دنبال می‌شود یا برخی هر برنامه‌ای که برگزار می‌کنند شعار آن سال را نیز به آن می‌چسبانند و می‌گویند این برنامه در راستای شعار سال انجام شده است.

وی ادامه داد: همگان باید شعار سال ۱۴۰۳ را به‌عنوان یک راهبرد دنبال کنند که در این راستا رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر بر ضرورت حل مسائل اقتصادی تأکیدات فراوانی داشته‌اند، چراکه همان‌طور که اخیرا نیز فرمودند اگر مشکلات اقتصادی حل شود مردم آن‌را به‌طور ملموس حس می‌کنند.

مطیعی با اشاره به تقدیر مقام معظم رهبری از تلاش‌های دولت یادآور شد: ایشان فرمودند با وجود این زحمات، نتایج آن هنوز در سفره‌های مردم دیده نمی‌شود، بنابراین گویا کاری انجام نشده است. 

نماینده ولی فقیه در سمنان با بیان اینکه ذکر ضرورت یا درستی شعار سال در مجالس و محافل، مسئله‌ای را حل نمی‌کند، متذکر شد: اگر همه ما امروز از مشارکت مردم صحبت می‌کنیم باید بدانیم منظور رهبر معظم انقلاب مشارکت آحاد مردم است و نه فقط عده‌ای از فعالان اقتصادی.

به گفته وی در امر مشارکت برای جهش تولید، همه مردم به اشکال مختلف باید حاضر شوند که بر این اساس فراهم کردن زمینه مشارکت سرمایه‌های خرد و کلان، شرکت‌های دانش‌بنیان و فعا‌ل‌سازی تعاونی‌ها و سایر ظرفیت‌ها باید به‌عنوان یک راهبرد اساسی مدنظر قرار گیرد. 

مطیعی بررسی وجوه مختلف مشارکت مردم در بخش تولید را وظیفه جوانان، فرهیختگان و صاحب‌نظران دانست و افزود: گروه‌های مختلف باید نقش خود را در پیاده‌سازی مدل‌های تحقق شعار سال بدانند و آن‌را عملیاتی کنند. 

نماینده مقام معظم رهبری در سمنان مردمی‌سازی دولت را یکی از رویکردهای مفید دولت سیزدهم برشمرد و گفت: در بسیاری از امور، تسهیل‌گری و برداشتن موانع به افزایش مشارکت مردم در اقتصاد منجر می‌شود. 

مطیعی با تأکید بر اینکه مشارکت مردم در تولید امری دستوری یا فرمایشی نیست، افزود: دولت نباید بخش‌های اقتصادی سودآور را در انحصار خود نگه دارد و فقط ظرفیت‌هایی را که بازدهی اقتصادی کمتری دارند در اختیار مردم قرار دهد.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه باید زمینه مشارکت اقشار مذهبی را در اقتصاد با درنظر گرفتن حساسیت‌های این گروه فراهم کنیم، افزود: امیدواریم حلقه‌های میانی و سطوح مختلف جامعه نقش خود را در این خصوص بدانند و به درستی ایفا کنند. 

مطیعی پرهیز از دنیاطلبی را عامل سعادت حقیقی انسان دانست و گفت: امیدواریم خداوند متعال، توفیق درک روزهای باقی‌مانده ماه مبارک رمضان را به همه ما عطا فرماید.

یادآور می‌شود، جمعی از فعالان فرهنگی اجتماعی استان به نمایندگی از کانون‌های خدمت رضوی استان سمنان نظرات خود را حول موضوع «نقش حلقه‌های میانی در مشارکت مردم» مطرح کردند.

انتهای پیام
captcha