همایش «قدس میراث مشترک ادیان الهی» در تانزانیا برگزار شد + تصاویر
کد خبر: 4208841
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۶

همایش «قدس میراث مشترک ادیان الهی» در تانزانیا برگزار شد + تصاویر

همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس، همایش علمی «قدس میراث مشترک ادیان الهی و محور وحدت امت اسلامی» با حضور نخبگان علمی، فرهنگی، سیاسی تانزانیا برگزار شد.

همایش «قدس میراث مشترک ادیان الهی» در تانزانیا برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایکنا، در این همایش بین‌المللی که بیش از ۵۰۰ نفر از شخصیت‌های علمی، فرهنگی، دانشجویان و طلاب حوزه‌های علمیه شیعه و اهل سنت اعم از برادر و خواهر، علما و نمایندگانی از سایر مکاتب ابراهیمی و غیرابراهیمی، همچنین سفیر جمهوری اسلامی، رایزن فرهنگی کشورمان در نمایندگی جامعه المصطفی در دارالسلام برگزار شد.

در این همایش که بزرگان، علمای مسلمان و دیگر ادیان حضور داشتند، پیرامون موضوعاتی همچون؛ «وحدت امت اسلامی»، «غزه و بیداری اسلامی»، «قدس میراث مشترک ادیان الهی (از نگاه مسیحیت)»، «نقش زنان در بیداری اسلامی»، «قدس میراث مشترک ادیان الهی (از نگاه اسلامی)» و «روز قدس در اندیشه سیاسی امام خمینی(ره)» سخنرانی کردند.

همچنین در همایش «قدس میراث مشترک ادیان الهی» بزرگان و علمای مسلمان و دیگر ادیان از جمله؛ «شیخ خلیفه خمیس مفتی اسبق دارالسلام با موضوع: قدس محور وحدت امت اسلامی»، «حسین الوندی، سفیر جمهوری اسلامی ایران با موضوع: غزه و بیداری اسلامی»، «اسقف بانزا با موضوع: قدس میراث مشترک ادیان الهی(از نگاه مسیحیت)»، «شیخ علی دینا، معاون تبلیغ فدراسیون جهانی خوجه‌ها با موضوع: قدس میراث مشترک ادیان الهی(از نگاه اسلام)» و «شیخ حمید جلالا، رئیس جماعت شیعیان بومی با موضوع: روز قدس در اندیشه سیاسی امام خمینی(ره)» به ایراد سخنرانی پرداختند.

در این همایش کلیپ‌هایی در خصوص ظلم و جنایات رژیم منحوس اسرائیل به زنان و کودکان مظلوم غزه و سرود‌هایی از طلاب و دانش‌پژوهان در این خصوص ارائه شد و در انتها این همایش با ضیافت افطاری به اتمام رسید.

همایش «قدس میراث مشترک ادیان الهی» در تانزانیا برگزار شدهمایش «قدس میراث مشترک ادیان الهی» در تانزانیا برگزار شدهمایش «قدس میراث مشترک ادیان الهی» در تانزانیا برگزار شدهمایش «قدس میراث مشترک ادیان الهی» در تانزانیا برگزار شدهمایش «قدس میراث مشترک ادیان الهی» در تانزانیا برگزار شدهمایش «قدس میراث مشترک ادیان الهی» در تانزانیا برگزار شد

انتهای پیام
captcha