افزایش شمار شهدا به ۳۲ هزار و ۹۱۶ تن و آغاز تلاش‌ها برای آتش‌بس عید فطر در غزه
کد خبر: 4208179
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۲
در 179مین روز جنگ غزه

افزایش شمار شهدا به ۳۲ هزار و ۹۱۶ تن و آغاز تلاش‌ها برای آتش‌بس عید فطر در غزه

وزارت بهداشت غزه تازه‌ترین آمار شهدا و مجروحان غزه را منتشر و اعلام کرد: از آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون، ۳۲هزار و ۹۱۶ فلسطینی در غزه شهید و ۷۵ هزار و ۴۹۴ نفر هم مجروح شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از المسیره، وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته، مرتکب ۷ مورد کشتار جدید در غزه شد که در نتیجه آن ۷۱ نفر شهید و ۱۰۲ نفر دیگر مجروح شدند.

در بیانیه وزارت بهداشت غزه آمده است: از هفتم اکتبر گذشته و همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون ۳۲هزار و ۹۱۶ فلسطینی در غزه شهید و ۷۵ هزار و ۴۹۴ نفر دیگر مجروح شدند.

در این بیانیه آمده است: همچنان تعدادی از قربانیان زیر آوار و در خیابان‌ها مانده‌اند و نیروهای امدادی توان رسیدن به آن‌ها را ندارند.

تعلیق عملیات سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی

بنیانگذار سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی نسبت به هدف قرار دادن اعضای این سازمان در حمله هوایی رژیم صهیونیستی در غزه ابراز نگرانی کرد.

خوزه آندرس، بنیانگذار سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) از کابینه رژیم صهیونیستی خواست تا دست از کشتارهای بی‌هدف و کورکورانه و محدود کردن ارائه کمک‌های بشردوستانه بردارد و استفاده از گرسنگی به عنوان سلاح را متوقف کند.

این در حالی است که خبرنگار شبکه الجزیره گزارش داد که تعداد قربانیان بمباران خودروی سازمان «آشپزخانه مرکزی جهانی» توسط رژیم صهیونیستی به هفت نفر از جمله ۶ تبعه خارجی افزایش یافت.

سازمان امدادرسان بین‌المللی تأیید کرد که اعضای تیم آن در حمله ارتش اسرائیل در حالی که در تلاش برای رساندن غذا به نوار غزه بودند، کشته شدند.

آغاز تلاش‌ها برای آتش‌بس عید فطر در غزه

منابع مصری از تلاش برای تحقق آتش‌بس انسانی در غزه به مدت سه روز طی عید فطر بعد از شکست مذاکرات برای تحقق آتش‌بس طی ماه مبارک رمضان خبر دادند.

منابع آگاه مصری اعلام کردند: هیئت اسرائیلی که در حال حاضر در قاهره حضور دارد هیچگونه موضع جدیدی ارائه نکرده که از طریق آن بتوان مذاکرات برای آتش‌بس و تبادل اسرا را پیش برد. اکنون تلاش‌ها برای تحقق آتش‌بس انسانی به مدت سه روز طی عید فطر بعد از شکست تلاش‌ها برای آتش‌بس در ماه رمضان آغاز شده است.

یک منبع مصری به العربی الجدید گفت: سفر هیئت اسرائیلی در راستای مذاکرات آتش‌بس و تبادل اسرا نبود بلکه برای تدابیر امنیتی و لجستیکی مربوط به اوضاع مرزی بین مصر و نوار غزه بود. مذاکرات مربوط به آتش‌بس در همان نقاط اختلاف اصلی مانده است. رویکردهای واضحی از سوی طرف اسرائیلی برای بازگشت فلسطینی‌ها به شمال غزه وجود ندارد. بعد از اینکه میانجی‌ها اطمینان یافتند که نمی‌توان در ماه رمضان به توافق آتش‌بس رسید اکنون برای آتش‌بس انسانی در عید فطر تلاش می‌کنند.

بیانیه سازمان بهداشت جهانی درباره حمله وحشیانه به بیمارستان شفا

سازمان بهداشت جهانی در بیانیه‌ای تأکید کرد: اسرائیل حق ندارد بیمارستان‌ها را به میدان جنگ تبدیل کند.

تدروس آدهانوم، رئیس سازمان بهداشت جهانی تأکید کرد که رژیم صهیونیستی حق ندارد بیمارستان‌های نوار غزه را به میدان جنگ تبدیل کند.

رئیس سازمان بهداشت جهانی در یادداشتی در پایگاه اجتماعی ایکس تصویری از حجم گسترده ویرانی در بیمارستان شفا در شهر غزه را منتشر کرد و گفت: رژیم صهیونیستی باید حرمت بیمارستان‌ها را نگه داشته و از آن‌ها محافظت کند و حق ندارد آن‌ها را به میدان جنگ تبدیل کند. 

آمار شهدای خبرنگار غزه به 138 نفر رسید

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه هم اعلام کرد تعداد شهدای خبرنگار از 7 اکتبر 2023 تا امروز به 138 نفر رسیده است.

مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین به نقل از دفتر اطلاع‌رسانی غزه گفت: آمار شهدای خبرنگار در غزه با شهادت محمد ابو سخیل در حمله نظامیان صهیونیستی به بیمارستان الشفا در غزه باز هم بالا رفت.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: نظامیان رژیم صهیونیستی پس از دو هفته حملات نظامی گسترده به این بیمارستان و مناطق اطراف آن سرانجام دیروز دوشنبه عقب‌نشینی کرد و حجم غیر قابل باوری از ویرانی و ده‌ها شهید پشت سر خود بر جای گذاشت.

در بیانیه این وزارت خانه آمده است پیکر ده‌ها شهید از زیر آوار بیمارستان و اطراف آن خارج شده‌اند.

انتهای پیام
captcha