پژوهشگر باید بتواند برداشت تازه‌ای از میراث علمی جهان اسلام داشته باشد
کد خبر: 4205486
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۸
حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی:

پژوهشگر باید بتواند برداشت تازه‌ای از میراث علمی جهان اسلام داشته باشد

رئیس جامعه المصطفی العالمیه گفت: پژوهشگر باید بتواند در کرسی‌های نظریه‌پردازی از میراث علمی جهان اسلام نکاتی را استخراج و نظریه‌پردازی کند و برداشت تازه‌ای از میراث داشته باشد.

علی عباسی، رئیس جامعه المصطفی العالمیه

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعه المصطفی العالمیه امروز پنجشنبه ۲۴ اسفند در اجلاس کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناطره که با حضور جمعی از اعضای هیئت‌علمی، نظریه‌پردازان و ارائه‌دهندگان در سالن جلسات سازمان مرکزی المصطفی برگزار شد، اظهار کرد: باید در تدوین قوانین و ضوابط مربوط به کرسی‌های علمی و نظریه‌پردازی جامعه المصطفی به گونه‌ای عمل شود که محافل علمی به بهترین نحو ممکن برگزار و حمایت شوند و شاهد ظهور و بروز مباحث علمی متقن در جامعه المصطفی باشیم و در عمق فرایند برگزاری آن‌ها محتوای علمی کاربردی و حل مسئله صورت پذیرد.

منتخب مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: از دیگر نکاتی که باید در مباحث علمی جامعه المصطفی مورد توجه باشد، برخورداری از رویکرد بین‌المللی در چارچوب موضوعات مشخص است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی بیان کرد: پژوهشگر باید بتواند در کرسی‌های نظریه‌پردازی از میراث علمی جهان اسلام نکاتی را استخراج و نظریه‌پردازی کند و برداشت تازه‌ای از آن داشته باشد و از ظرفیت دیگر نهاد‌های علمی در داخل و خارج از کشور چه در ارائه و چه در برگزاری بهره ببرد. چه بسا این امر مهم بتواند فتح بابی برای همکاری‌های علمی المصطفی با نهاد‌های علمی دیگر کشور‌ها باشد.

رئیس جامعه المصطفی افزود: جایگاه و توان علمی جامعه المصطفی و انقلاب اسلامی ایران در مسائل حوزه علوم دینی قابل اثبات است؛ در هیچ جای دنیا شاهد این میزان از پختگی که در متفکرین ما در عرصه علوم دینی وجود دارد نیستیم و این فرصتی است تا در یک کارگروه، در قالب کمیته دستگاهی با مشارکت دستگاه‌های بیرونی مباحث علمی را عملیاتی سازیم.

یادآور می‌شود، در پایان این اجلاس از تلاش‌های حجج اسلام والمسلمین خالد غفوری، جعفر یوسفی و خانم رودگر در برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی با اهدای لوح تقدیر، قدردانی شد.

انتهای پیام
captcha