از حمله موشکی گردان‌های قدس به نظامیان صهیونیست تا هتک حرمت اسرای فلسطینی
کد خبر: 4203376
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۷
با تحولات فلسطین

از حمله موشکی گردان‌های قدس به نظامیان صهیونیست تا هتک حرمت اسرای فلسطینی

گردان‌های قدس از حمله نیروهای خود به محل تجمع نظامیان صهیونیست در شهرک الزیتون غزه خبر داد. این درحالی است که آژانس آنروا خبر داده است که به اسیران فلسطینی هتک حرمت شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، مبارزان گردان‌های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین) از حمله‌های جدید خود به نظامیان و جنگ‌افزارهای ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه خبر دادند.

مبارزان گردان‌های قدس در شهرک الزیتون موفق شدند ساختمانی را که گروهی از نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در آن سنگر گرفته بودند با موشک هدایت‌شونده «۱۰۷» هدف قرار داده و این نظامیان را به هلاکت رسانده یا زخمی کنند.

علاوه بر این گردان‌های قدس ضمن درگیری شدید با نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در این شهرک، محل تجمع نظامیان صهیونیست را با خمپاره سنگین هدف قرار دادند.

تجمع نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در شمال غرب بیت‌لاهیا نیز هدف حمله خمپاره‌ای گردان‌های قدس قرار گرفت.

همچنین مبارزان گردان‌های قدس نظامیان و جنگ‌افزارهای ارتش رژیم صهیونیستی را در محور پیشوری «نتساریم» در جنوب شهر غزه با خمپاره سنگین هدف قرار دادند.

گردان‌های «المجاهدین» نیز اعلام کرد که خط پشتیبانی نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در جنوب شهرک الزیتون شهر غزه را با موشک «۱۰۷» هدف قرار داده و به دشمن صهیونیست آسیب قطعی وارد کرده است.

همچنین تجمع نظامیان و جنگ‌افزارهای ارتش رژیم صهیونیستی در محور پیشروی «نتساریم» در جنوب شهر غزه از سوی گردان‌های «شهدای الاقصی» با خمپاره سنگین هدف گرفته شد.

از حمله موشکی گردان‌های قدس به نظامیان صهیونیست تا هتک حرمت اسرای فلسطینی

قطر: جنایات اسرائیل متأثر از ناکامی جامعه بین‌الملل است

محمد بن عبد الرحمن آل ثانی، نخست‌وزیر قطر در سخنانی بیان کرد که جنایت‌های رژیم صهیونیستی در حالی ادامه می‌یابد که جامعه بین‌الملل در توقف آن ناکام بوده است.

همچنین نخست‌وزیر قطر در این سخنان بر موضع کشورش مبنی بر دعوت به آتش‌بس در نوار غزه تاکید کرد.

محمد بن عبد الرحمن آل ثانی در ادامه این سخنان افزود: ما به تلاش‌های خود در میانجیگری برای توقف تنش، مبادله اسرا میان ۲ طرف و دستیابی به آتش‌بس در غزه ادامه می‌دهیم.

این در حالی است که کمی پیشتر یک منبع وابسته به جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه تاکید کرد: امکان رسیدن به توافق آتش‌بس در غزه طی یک تا دو روز آینده وجود دارد به ویژه اگر رژیم صهیونیستی با مطالبات طرف فلسطینی موافقت کند.

وی در ادامه گفت‌وگو با فرانس پرس تاکید کرد: امروز یکشنبه دور جدید مذاکرات آتش‌بس در قاهره آغاز خواهد شد.

از حمله موشکی گردان‌های قدس به نظامیان صهیونیست تا هتک حرمت اسرای فلسطینی

تظاهرات گسترده مراکشی‌ها برای توقف جنگ غزه

مراکشی‌ها در حمایت از مردم فلسطین و برای توقف جنگ در غزه باردیگر به خیابان‌ها آمدند.

در این ارتباط گفته شده است که تظاهرات گسترده در شهر کازابلانکا در مراکش در حمایت از غزه و محکومیت نسل‌کشی ارتش رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین برگزار شده است.

هفته گذشته نیز کمیته امور امت اسلامی در مراکش با صدور بیانیه‌ای از برگزاری ۱۱۰ تظاهرات و تجمع مختلف در این کشور در روز جمعه در حمایت از ملت فلسطین خبر داد. بنابراین گزارش، مردم مراکش ضمن پاسخ به فراخوان از سوی این نهاد اسلامی در ۵۰ شهر مختلف این کشور تظاهرات و تجمعاتی را برگزار کردند که شمار آنها به ۱۱۰ مورد رسیده است.

در این تظاهرات مردم مراکش سیاست نسل کشی دسته جمعی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و دیگر شهرهای فلسطینی را به شدت محکوم کرده و از جامعه بین المللی خواستند به مسئولیت‌های خودش در راستای حمایت از غیر نظامیان عمل کند. مردم مراکش همچنین مهاجرت اجباری، گرسنه نگه داشتن مردم غزه و هدف قرار دادن غیر نظامیان فلسطینی از سوی رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم کردند. آنها همچنین از دولت مراکش خواستند که از توافق عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی خارج شود.

پیش از این نیز، در پی لغو پروازهای بزرگترین شرکت هواپیمایی رژیم صهیونیستی «العال» به ایرلند و آفریقای جنوبی و بالعکس، که طی چند هفته گذشته رخ داد، شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل اعلام کرده بود که این شرکت هواپیمایی، پروازهای خود به مراکش را هم رسماً لغو می‌کند.

شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل گزارش داد که شرکت العال بیانیه‌ای رسمی صادر کرده با این مضمون که از روز اول جنگ علیه نوار غزه، این شرکت وضعیت مسافران را بررسی و متوجه شد که به دلیل تحولات امنیتی کاهش قابل توجهی در تعداد سفرهای اسرائیلی‌ها به شهرهای بزرگ جهان ثبت شده و بنابراین بعد از لغو پروازها به آفریقای جنوبی و ایرلند، پروازها به مراکش از آوریل آینده هم لغو می‌گردد.

این درحالی است که رسانه‌های عبری گزارش می‌دهند از ماه اکتبر گذشته شرکت العال بنا به دلایل امنیتی پروازهای خود به مراکش و بالعکس را به حالت تعلیق درآورد؛ زیرا در همان ماه دیپلمات‌های اسرائیلی، رباط را به دنبال اعتراضات گسترده مردم آن علیه عادی‌سازی روابط با تل‌آویو، ترک کردند.

تعداد زیادی از کارشناسان و صاحب‌نظران معتقدند حجم عظیم و بی‌سابقه اعتراضات جهانی علیه اسرائیل و اتفاقات ماه‌های گذشته در غزه، روسیاهی برای رژیم صهیونیستی بر جای گذاشته که شکستی بی‌بدیل برای تل‌آویو رقم زده است؛ شکستی که برای همیشه از حافظه تاریخ پاک نخواهد شد و ننگ آن تا ابد بر چهره اشغالگران باقی خواهد ماند.

از حمله موشکی گردان‌های قدس به نظامیان صهیونیست تا هتک حرمت اسرای فلسطینی

آنروا: روایت‌هایی را از تعرض جنسی به اسرای فلسطینی دریافت کرده‌ایم

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در مطلبی گزارش تحقیقات آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) درباره برخوردهای صورت‌گرفته از سوی رژیم صهیونیستی با اسرای فلسطینی را منتشر کرد.

بر اساس گزارش آنروا رژیم صهیونیستی با صدها نفر از ساکنان نوار غزه که در جریان حمله‌های این رژیم به نوار غزه به اسارات درآمده‌اند بدرفتاری کرده است.

آنروا گزارش داد که فلسطینیانِ به اسارت درآمده بدون هرگونه تفهیم اتهامی، در ۳ موضع نظامی واقع در سرزمین‌های اشغالی زندانی شده‌اند.

همچنین بر اساس این گزارش رژیم صهیونیستی در جریان جنگ علیه نوار غزه، هزاران فلسطینی ساکن این باریکه را به اسارت درآورده و در حال هزار ۳ هزار نفر از این افراد همچنان در زندان‌های این رژیم در بند به سر می‌برند.

آژانس آنروا اعلام کرد که بر اساس روایت‌هایی که برخی از اسیران فلسطینی عنوان کرده‌اند، نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی، این اسیران را مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند و آن‌ها را عریان ساخته‌اند.

علاوه بر این بر اساس گزارش آنروا برخی از اسرای فلسطینی اعلام کرده‌اند که در زندان‌های رژیم صهیونیستی مورد تعرض جنسی قرار گرفته‌اند و بیش از یک ماه از دریافت درمان محروم بوده‌اند.

روز گذشته نیز خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس روایت یک بانوی آزاده فلسطینی ساکن غزه درباره رفتار وحشیانه نظامیان صهیونیست با اسرای فلسطینی به ویژه بانوان فلسطینی را منتشر کرد.

بر این اساس این بانوی آزاده فلسطینی گفت: نظامیان اسراییلی به یکی از مدرسه‌های وابسته به آنروا یورش آوردند و به مردان دستور دادند لباس‌هایشان را از تن در آورند. آن‌ها می‌خواستند ما را خوار کنند. نظامیان اسراییلی زنان را برای بازرسی به یک مسجد بردند.

وی افزود: نظامیان (صهیونیست) به من دستور دادند پرچم اسراییل را ببوسم، اما وقتی من این اقدام را نپذیرفتم یک نظامی موهایم را کشید و صورتم را به دیوار کوبید.

از حمله موشکی گردان‌های قدس به نظامیان صهیونیست تا هتک حرمت اسرای فلسطینی

حمله جدید رژیم صهیونیستی به صف دریافت‌کنندگان کمک در غزه

 اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی حمله جدیدی را به صف دریافت‌کنندگان کمک در این باریکه انجام داده است.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی در جنایت هولناک جدید خود، فلسطینیانی را که نزدیک میدان «الکویتی» شهر غزه منتظر رسیدن کامیون‌های حامل آرد بودند هدف قرار داد.

القدره تأکید کرد که در این جنایت وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی ده‌ها فلسطینی به شهادت رسیده و یا زخمی شده‌اند.

وی افزود: نظامیان اشغالگر مرتکب جنایت‌های نسل‌کشی و کشتار جمعی سازمان‌یافته می‌شوند؛ جنایت‌هایی که هزاران فلسطینی با شکم‌های گرسنه را در شمال غزه هدف گرفته است.

از سوی دیگر خبرنگار الجزیره گزارش داد که با بیرون‌کشیدن پیکر بی‌جان یک دختر بچه فلسطینی از زیر آوار یک خانه در رفح، شمار شهیدان حمله ارتش رژیم صهیونیستی به این خانه به ۲۰ نفر افزایش یافته است.

همچنین توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی شمال اردوگاه النصیرات واقع در مرکز نوار غزه را گلوله‌باران کرد.

کمی پیش‎‌تر نیز وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه با صدور بیانیه‌ای از افزایش شمار شهیدان حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون به ۳۰ هزار و ۴۱۰ هزار نفر خبر داد. بر اساس این بیانیه شمار زخمی‌های حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه نیز به ۷۱ هزار و ۷۰۰ نفر رسیده است.

علاوه بر این وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت اخیر ۹ قتل عام دیگر علیه ساکنان نوار غزه مرتکب شده است که طی آن ۹۰ فلسطینی شهید و ۱۷۷ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

از حمله موشکی گردان‌های قدس به نظامیان صهیونیست تا هتک حرمت اسرای فلسطینی

بیانیه وزیران خارجه شورای همکاری خلیج فارس درباره غزه

وزیران خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه نشست پایانی خود ضمن محکوم‌نمودن حمله‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه، بر حمایت این کشورها از ملت فلسطین تاکید کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما خواهان آتش‌بس و توقف فوری عملیات نظامی اسرائیل در نوار غزه هستیم. جامعه بین‌الملل باید موضعی جدی و قاطع در قبال آتش‌بس در نوار غزه اتخاذ کند.

همچنین وزیران خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس پذیرش هرگونه توجیه و بهانه برای ادامه حمله‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه را رد کردند و افزودند: اسرائیل سیاست مجازات جمعی علیه ساکنان بی‌پناه نوار غزه را در پیش گرفته است.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما اقدامات اسرائیل در راستای آواره‌سازی ساکنان غزه یا کوچاندن آنان را نمی‌پذیریم. اسرائیل باید تدابیر دادگاه کیفری بین‌المللی برای جلوگیری از کشتار جمعی ملت فلسطین را اجرا کند.

از حمله موشکی گردان‌های قدس به نظامیان صهیونیست تا هتک حرمت اسرای فلسطینی

حمله موشکی حزب‌الله لبنان به موضع صهیونیستی «السماقه»

حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که حمله جدیدی را علیه یکی از مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی به انجام رسانده است.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان در این بیانیه اعلام کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۲:۳۰ عصر امروز یکشنبه سوم مارس ۲۰۲۴ موضع السماقه واقع در تپه‌های اشغالی کفرشوبا را با تسلیحات موشکی هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

همچنین خبرنگار الجزیره گزارش داد که از بیم رخنه پهپادی از سمت لبنان آژیر هشدار در ۷ شهرک صهیونیستی واقع در منطقه اشغالی «سهل الحوله» در «الجلیل علیا» به صدا درآمده است.

کمی پیش‌تر نیز اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۱:۴۰ عصر امروز یکشنبه سوم مارس ۲۰۲۴ پس از رصد دقیق، گروهی از نظامیان صهیونیست را در برابر روستای الوزانی با تسلیحات مناسب هدف قرار دادند.

در ادامه این بیانیه آمده است: این اقدام رزمندگان مقاومت اسلامی، نظامیان دشمن را به شلیک گلوله‌های دودزا برای پوشش عملیات انتقال کشته‌ها و زخمی‌ها از موقعیت هدف قرارگرفته با بالگرد، وا داشت.

از سوی دیگر توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی شهرک الخیام واقع در بخش شرقی مرزهای جنوبی لبنان را با بمب‌های فسفری و گلوله‌های توپخانه مورد هجوم قرار داد.

از حمله موشکی گردان‌های قدس به نظامیان صهیونیست تا هتک حرمت اسرای فلسطینی

هلاکت یک نظامی صهیونیست دیگر

ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که یک نظامی صهیونیست دیگر در نبردهای جاری در نوار غزه میان مبارزان مقاومت فلسطین و نظامیان ارتش این رژیم به هلاکت رسیده است.

بر این اساس ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یک نظامیان صهیونیست عضوگردان ۱۷ تیپ «بیسلماخ» در نبردهای جاری در خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه به دست مبارزان مقاومت فلسطین به هلاکت رسیده است.

ارتش رژیم صهیونیستی به هلاکت ۵۸۶ نظامی صهیونیست از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی و آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون اذعان کرده است. ۲۴۶ نفر از این نظامیان صهیونیست در نبردهای زمینی در نوار غزه به دست مبارزان مقاومت فلسطین به هلاکت رسیده‌اند.

همچنین رسانه‌های رژیم صهیونیستی اذعان کردند که در ۲ روز گذشته ۴ نظامی عضو تیپ «بیسلماخ» ارتش رژیم صهیونیستی در نبردهای نوار غزه به هلاکت رسیده و ده‌ها نظامی صهیونیست دیگرِ عضو این تیپ نیز زخمی شده‌اند.

تیپ «بیسلماخ» از آغاز ماه جاری میلادی و پس از عقب‌نشینی تیپ چتربازان ارتش این رژیم در خان‌یونس در حال جنگ است.

گفتنی است این‌دست آمارها در حالی از سوی ارتش رژیم صهیونیستی مطرح می‌شود که شمار دقیق نظامیان صهیونیست کشته و زخمی‌شده به دست مبارزان مقاومت در غزه بسیار فراتر از آمار اعلامی از سوی ارتش این رژیم است و رژیم صهیونیستی در تلاش است با پنهان‌داشتن شمار دقیق تلفات خود از فشارهای محافل سیاسی صهیونیستی و شهرک‌نشینان صهیونیست بگریزد و روی شکست‌های خود سرپوش بگذارد.

انتهای پیام
captcha