شرکت در مسابقات قرآن ایران محک جدی برای من بود
کد خبر: 4200677
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵
بانوی قاری تایلندی:

شرکت در مسابقات قرآن ایران محک جدی برای من بود

بانوی قاری شرکت‌کننده در چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با حساس خواندن آن و رقابت تنگاتنگی که میان بانوان مرتل وجود دارد گفت: صرفنظر از نتیجه شرکت در این مسابقات برای من محکی جدی محسوب می‌شود.

شرکت در مسابقات قرآن ایران محک جدی برای من بودبه گزارش ایکنا، کنوکوان سوکتاوون، قاری بانوی تایلندی است که در رشته قرائت ترتیل بخش بانوان چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن که از 26 بهمن در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی آغاز به کار کرد، شرکت داشت.

این قاری قرآن تایلندی که پیش از این در هجده‌سالگی در مسابقات بین‌المللی جوانان آسیا شرکت کرده و حائز رتبه سوم مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی بوده است، اجرای خود را در این دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم که با شعار «یک کتاب، یک امت، کتاب مقاومت» برگزار شد، به انجام رساند.

اجرای این بانوی قاری تایلندی در رشته قرائت ترتیل، روز دوم این دوره از مسابقات به انجام رسید و کنوکوان سوکتاوون در این روز با صدیقه ایشا از کشور بنگلادش، کوثر لطیفی از کشور آلمان و مبشره سلطان از ترکیه در این رشته به رقابت پرداخت. البته در این روز که در اصل روز نخست رقابت بخش بانوان این دوره از مسابقات بود، علاوه بر اجرای سوکتاوون و سه بانوی مرتل رقیب او و رقابت بخش دانش‌آموزی، سه بانوی حافظ کل قرآن نیز در بخش بزرگسال به رقابت با یکدیگر پرداختند.

مرتل تایلندی

کنوکوان سوکتاوون در حاشیه اجرای خود در این دوره از مسابقات با تشکر از میزبانی شایسته جمهوری اسلامی ایران گفت: از هجده‌سالگی در محافل و رقابت‌های رسمی و بین‌المللی قرآن حضور داشته‌ام که شرکت در مسابقات جوانان آسیا از جمله آنها بود.

وی گفت: رقابت در این مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ایران بسیار حساس و تنگاتنگ است، چرا که بهترین مرتلان بانو از سراسر جهان در آن شرکت دارند. چنین فرصتی برای من بسیار مغتنم است چرا که خود را با سایر رقبا مقایسه کرده و این خود زمینه مساعدی برای ارتقای کیفی اجراهای قرآنی من در آینده فراهم خواهد آورد.

این بانوی قاری تایلندی که رتبه سوم مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی را نیز پیش از این از آن خود کرده است، گفت: همواره قرآن ملاک و مبنای زندگی من بوده است تا جایی که در انتخاب دوستان و کسانی که با آنها مراودات اجتماعی دارم نیز قرآنی بودن آنها را یک اصل قرار می‌دهم و در حال حاضر بهترین دوستان من قرآنی هستند.

وی با جذاب خواندن بخش دانش‌آموزی که در کنار بخش بزرگسالان این دوره از مسابقات در حال برگزاری است گفت: توصیه‌ای به شرکت‌کنندگانی که از من کوچکتر هستند دارم و آن اینکه در روابط خانوادگی، در مواجهه با بحران‌هایی که در زندگی آنها پیش بیاید و ممکن است به سبب کم‌تجربگی، آنها را ناامید و مأیوس کند، به قرآن پناه ببرند، چرا که خود من هر زمان که با چنین بحران هایی مواجه می‌شوم به قرآن پناه برده و حتی با خواندن یک آیه «إِیاک‌َ نَعبُدُ وَ إِیاک‌َ نَستَعِین» از خداوند طلب استعانت می‌کنم.

انتهای پیام
captcha