سفیر عربستان: مسابقات قرآن ایران بسیار مهم و ارزشمند است + فیلم
کد خبر: 4200399
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
در گفت‌وگو با ایکنا مطرح شد

سفیر عربستان: مسابقات قرآن ایران بسیار مهم و ارزشمند است + فیلم

عبدالله بن سعود العنزی، سفیر عربستان در جمهوری اسلامی ایران در حاشیه چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ضمن تمجید از سطح برگزاری و هماهنگی‌های انجام شده، این دوره از مسابقات را برای عربستان بسیار مهم و ارزشمند توصیف کرد.

مسابقات قرآن کریم ایران بسیار مهم  و ارزشمند است

به گزارش خبرنگار ایکنا، عبدالله بن سعود العنزی، سفیر عربستان در جمهوری اسلامی ایران روز گذشته، ۲۸ بهمن در سالن اجلاس سران، محل برگزاری چهلمین دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران حضور یافت.

سفیر عربستان سعودی در پاسخ به سؤال خبرنگار ایکنا درباره ارزیابی خود از این دوره رقابت‌ها گفت: این مسابقات بسیار بزرگ و ارزشمند است و حضور نماینده عربستان در این دوره نیز در راستای تقدیر از اهمیت این رقابت‌ها است.    

وی در حین اجرای عبدالقادر بن مروان، متسابق سعودی که بسیاری عملکرد او را بسیار خوب ارزیابی کردند، حاضر بود و اجرای شرکت‌کننده سعودی را نیز از نزدیک ملاحظه کرد. علاوه بر این متسابقانی از لبنان، فلسطین و دیگر کشورهای اسلامی نیز در جایگاه حاضر شده و در رشته حفظ به پرسش‌های داوران پاسخ دادند.

مسابقات قرآن کریم ایران بسیار مهم  و ارزشمند است+فیلم

عبدالقادر بن مروان، متسابق سعودی نیز که در بخش حفظ این دوره از مسابقات شرکت کرده بود در نخستین پرسش داوران، آیات ۲۱ و ۲۲ را از سوره مبارکه نور تلاوت کرد:

«يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّيْطَانِ وَمَنْ يَتَّبِعْ خُطُوَاتِ الشَّيْطَانِ فَإِنَّهُ يَأْمُرُ بِالْفَحْشَاءِ وَالْمُنْكَرِ وَلَوْلَا فَضْلُ اللَّهِ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَتُهُ مَا زَكَى مِنْكُمْ مِنْ أَحَدٍ أَبَدًا وَلَكِنَّ اللَّهَ يُزَكِّي مَنْ يَشَاءُ وَاللَّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ (۲۱) وَلَا يَأْتَلِ أُولُو الْفَضْلِ مِنْكُمْ وَالسَّعَةِ أَنْ يُؤْتُوا أُولِي الْقُرْبَى وَالْمَسَاكِينَ وَالْمُهَاجِرِينَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَلْيَعْفُوا وَلْيَصْفَحُوا أَلَا تُحِبُّونَ أَنْ يَغْفِرَ اللَّهُ لَكُمْ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَحِيمٌ (۲۲): اى كسانى كه ايمان آورده‏‌ايد پاى از پى گام‌هاى شيطان منهيد و هر كس پاى بر جاى گام‌هاى شيطان نهد [بداند كه] او به زشتكارى و ناپسند وامى‌دارد و اگر فضل خدا و رحمتش بر شما نبود هرگز هيچ كس از شما پاك نمی‌شد ولى [اين] خداست كه هر كس را بخواهد پاك مى‏‌گرداند و خدا[ست كه] شنواى داناست (۲۱) و سرمايه‏‌داران و فراخ‏‌دولتان شما نبايد از دادن [مال] به خويشاوندان و تهيدستان و مهاجران راه خدا دريغ ورزند و بايد عفو كنند و گذشت نمايند مگر دوست نداريد كه خدا بر شما ببخشايد و خدا آمرزنده مهربان است (۲۲)».

عبدالله بن سعود العنزی، سفیر عربستان در جمهوری اسلامی ایران همچنین در هنگام ترک سالن با متسابق سعودی نیز دیدار و ضمن تجلیل از وی برای او  آرزوی موفقیت کرد.

 

انتهای پیام
captcha