برگزاری نشست مشورتی درباره اسلام‌هراسی در سوئد
کد خبر: 4200089
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۲

برگزاری نشست مشورتی درباره اسلام‌هراسی در سوئد

شهرداری مالمو در سوئد برای اولین بار نشستی با حضور شخصیت‌هایی از جامعه به منظور بررسی موضوع اسلام‌هراسی در این کشور و راه‌های مقابله با آن ترتیب داد.

به گزارش ایکنا به نقل از وبگاه الکومپس، شهرداری مالمو، برای اولین بار در سوئد، یک نشست مشورتی با بخش‌هایی از جامعه مدنی ترتیب داد که به بحث درباره اسلام‌هراسی و راه‌های مبارزه با آن در جامعه اختصاص داشت.

ریاست این جلسه را امانی لوبانی، معاون شهردار مالمو و مسئول دموکراسی و حقوق بشر در شورای شهر برعهده داشت.

لوبانی در این جلسه بر لزوم بررسی انواع مختلف نژادپرستی برای مبارزه موثر با آن، از جمله اسلام هراسی و نفرت علیه مسلمانان تاکید کرد.

وی از ابتکار عملی سخن گفت که برای اولین بار در سوئد برگزار می شود و یک جلسه آزاد برای همه مردم به منظور بیان نظرات و شنیدن نظرات و پیشنهادات آنها در مورد مسائل مطرح شده در جامعه است.

وی در مورد نقش خود در مبارزه با اسلام هراسی گفت: من مسئول این ابتکار عمل هستم و این ابتکار به منظور همکاری با اقلیت‌ها در سوئد انجام می‌شود، زیرا ما به دنبال بهره مندی از تجربیات کسانی هستیم که از خاورمیانه و شمال آفریقا می‌آیند.

لوبانی افزود: از طریق آنچه که ما در سخنان شخصیت‌های حزب SD - که یکی از بزرگترین احزاب سوئد در حال حاضر محسوب می‌شود - می‌بینیم، نژادپرستی آشکار نسبت به مسلمانان وجود دارد. شهروندان باید از حقوق دموکراتیک خود برای دفاع از عقاید خود استفاده کنند، خواه مسلمان باشند و یا مهاجرانی که از خاورمیانه یا شمال آفریقا آمده‌اند.

او از راه اندازی یک دفتر ویژه برای مبارزه با نژادپرستی در مالمو با نام "Malmö mot Diskriminering" صحبت کرد که هر شهروندی می تواند در صورت مواجهه با نژادپرستی به آن مراجعه کند و شکایت کند.

اقدام صورت گرفته از سوی مقامات سوئدی برای مبارزه با اسلام‌هراسی، با استقبال شخصیت‌ها و گروه‌های اسلامی حاضر در جلسه مواجه شد.

این درحالی است که به گفته مقامات پلیس حاضر در جلسه، اسلام‌هراسی و اقدامات نژادپرستانه در جامعه سوئد وجود دارد، اما به دلیل فرهنگ حاکم بر جامعه، کسانی که در معرض این اقدامات قرار می‌گیرند، کمتر برای شکایت به پلیس مراجعه می‌کنند.

انتهای پیام
captcha