خلاقیت در صنعت پوشاک جدی گرفته شود
کد خبر: 4200051
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
سیدمجید امامی:

خلاقیت در صنعت پوشاک جدی گرفته شود

رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور گفت: خلاقیت در حوزه هنر و صنعت پوشاک را باید جدی گرفت.

سیدمجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشوربه گزارش ایکنا از لرستان، سیدمجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، ۲۶ بهمن‌ماه، در نشست فعالان مد و لباس لرستان با اشاره به اینکه در جشنواره مد و لباس فجر از نگاه ویترینی به سمت صنعتی‌سازی حرکت کردیم، اظهار کرد: ویژندهایی که بر طراح و جنس ایرانی تکیه دارند محور برگزاری جشنواره‌ها هستند، خلاقیت در حوزه هنر و صنعت پوشاک را باید جدی گرفت.

رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با بیان اینکه برای برگزاری دوره‌های کارگاهی ویژه هنرجوها و دانشجویان طراحی لباس آمادگی وجود دارد تأکید کرد: نگاه طراحان و صنعتگران حوزه مد و لباس باید نزدیک به هم باشد تا شاهد ارایه آثار مناسب باشیم و بر این اساس شورای فرهنگ عمومی از طراحان و صنعتگران حوزه مد و لباس ایرانی اسلامی حمایت خواهد کرد.

امامی با اشاره به اینکه ثبت نشان شیما دور از دسترس نیست، افزود: در حال حاضر سامانه برخط شده است و در یک فرآیند کمتر از یک ماهه می‌توان نشان شیما اخذ کرد. 

وی با اشاره به اینکه آثار لرستان در حوزه مد و لباس را می‌توان در تهران در یک رویداد به نمایش گذاشته شود، افزود: برگزاری این نمایشگاه‌ها می‌تواند در معرفی طراحان استان مؤثر باشد و اقدامات لازم برای معرفی آثار طراحان لرستانی به صنعتگران انجام می‌شود.

امامی با تأکید بر برگزاری رویدادهای مد و لباس در لرستان گفت: آماده انعقاد تفاهم‌نامه اجرایی جشنواره ملی طراحی پوشاک و لباس زاگرس‌نشینان هستیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به اهمیت تبلیغات بدون تبرج و با حفظ جایگاه و منزلت بانوان افزود: موسسات رسانه‌گری لباس در لرستان وجود ندارد از این رو فعالیت در این حوزه می‌تواند در معرفی آثار مؤثر باشد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه مد و لباس همزمان با عید نوروز در تهران برگزار خواهد شد، ادامه داد: اقدامات علمی و تحقیقی در خصوص جشنواره مد و لباس زاگرس‌ اجرایی می‌شود که امیدواریم شاهد آثار خوب لرستان باشیم.

امامی گفت: طراحان و صنعتگران مد و لباس برای ثبت لباس محلی لرستان به عنوان میراث ماندگار تلاش کنند.

انتهای پیام
captcha