پروژه پرورش ماهی در قفس اوقاف استان مرکزی آماده بهره‌برداری است
کد خبر: 4196950
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۳
حجت‌الاسلام واحدی:

پروژه پرورش ماهی در قفس اوقاف استان مرکزی آماده بهره‌برداری است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: پروژه بزرگ پرورش ماهی در قفس همزمان با فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر در بندر چارک استان هرمزگان به بهره‌برداری می‌رسد.

حجت الاسلام عبدالله واحدی، مدیرکل اوقاف مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، حجت‌الاسلام عبدالله واحدی، مدیرکل اوقاف استان، طرح پرورش ماهی در قفس را یکی از بزرگترین طرح‌های دریامحور سازمان اوقاف و امور خیریه کشور توصیف کرد و افزود: پروژه بزرگ پرورش ماهی در قفس اوقاف استان مرکزی در سال مزین به نام «مهار تورم و رشد تولید» همزمان با دهه فجر آماده بهره‌برداری است.

وی با اشاره به اینکه طرح یاد شده در بندرچارک انجام شده و اقدامات صورت گرفته به بهره‌برداری رسیده است، ادامه داد: افزود: ظرفیت اسمی این طرح تولید پنج‌هزار تن ماهی در سال است که فاز اول آن با ظرفیت یک‌هزار تن در ۱۰ قفس در دهه مبارک فجر همزمان با سفر ریاست جمهور و هیأت دولت به استان هرمزگان با حضور مسئولان کشوری و لشکری به بهره‌برداری خواهد رسید.

واحدی اضافه کرد: طرح اقتصاد دریا محور از ظرفیت‌های بسیار مهمی است که بارها در بیانات رهبر معظم انقلاب به آن اشاره شده و به تازگی سیاست‌های کلی آن نیز جهت برنامه‌ریزی و اجرا به مبادی ذی ربط، ابلاغ شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی بیان کرد: امیدست با تکمیل و راه‌اندازی ۱۰ قفس دیگر تا پایان سال ظرفیت فعلی به 2 هزار تن افزایش پیدا کند. مراحل بعدی طرح نیز جهت رسیدن به ظرفیت نهایی در سال 1403 به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به این مطلب که در صورت تکمیل تمامی فازهای این پروژه ۳۰۰ فرصت شغلی مستقیم و صدها فرصت شغلی غیر مستقیم ایجاد خواهد شد، اظها کرد: این طرح در مجموع به پنج‌هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که از محل منابع سرمایه‌گذاری موقوفات استان مرکزی تأمین می‌شود.

انتهای پیام
captcha