بهره‌مندی از ظرفیت‌ مؤسسات قرآنی لرستان در اجرای برنامه‌های دهه فجر
کد خبر: 4196379
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲

بهره‌مندی از ظرفیت‌ مؤسسات قرآنی لرستان در اجرای برنامه‌های دهه فجر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های مؤسسات فرهنگی، هنری قرآنی و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در اجرای برنامه‌های دهه فجر در استان تأکید کرد.

شورای معاونین فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستانبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، اعظم روانشاد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، امروز، ۸ بهمن‌ماه، در جلسه شورای معاونین این اداره‌کل که با موضوع برنامه‌های دهه فجر برگزار شد، گفت: ایام‌الله دهه فجر یکی از رویدادهای بسیار مهم ملی است که باید در این رویداد از ظرفیت‌های مختلف استفاده کرد.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و هنری متناسب با ایام‌الله دهه فجر برنامه‌هایی باید انجام شود که شور و نشاط در جامعه به وجود آید، افزود: با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های مؤسسات فرهنگی، هنری، قرآنی و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد که شبکه گسترده‌ای را در بر می‌گیرند می‌توان با برگزاری جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها، مسابقات و سایر برنامه‌های این چنینی اتفاقات خوبی رقم زد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان همچنین از برگزاری محفل تلویزیونی «شعر فجر» روز سه‌شنبه، دهم بهمن به میزبانی خرم‌آباد خبر داد و گفت: جشنواره بین‌المللی شعر فجر از مهم‌ترین اقدامات اجرایی خانه کتاب و ادبیات ایران است، همچنین محافل شعر فجر از جمله مهم‌ترین برنامه‌های جنبی جشنواره شعر فجر به شمار می‌رود.

وی هدف از برگزاری این محافل را توجه و تکریم ظرفیت‌های شعر فارسی، گرامی‌داشت مناسبت‌های تقویمی ملی، مذهبی و کشف استعدادهای جوان شعری اعلام کرد و افزود: با توجه به تفاهم‌نامه دبیرخانه جشنواره با سازمان صدا و سیما محافل تلویزیونی در استان‌ها برگزار می‌شود.

روانشاد با اشاره به تقدیر از یکی از شاعران پیشکسوت استان در این محفل، تصریح کرد: چند تن از شاعران برگزیده استان نیز به شعرخوانی خواهند پرداخت.

وی گفت: در برپایی این محفل خانه کتاب و ادبیات ایران، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، صدا و سیمای مرکز استان و انجمن ادبی استان همکاری خواهند داشت.

انتهای پیام
captcha