حضور نماینده کشورمان در مسابقات بین‌المللی قرآن الجزایر + فیلم
کد خبر: 4195704
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲

حضور نماینده کشورمان در مسابقات بین‌المللی قرآن الجزایر + فیلم

امیرحسین زرگری، به عنوان نماینده کشورمان در مسابقات بین‌المللی قرآن کشور الجزایر معرفی شده است.

حضور نماینده کشورمان در مسابقات بین‌المللی قرآن الجزایر + فیلم

به گزارش ایکنا، نوزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم کشور الجزایر بهمن‌ماه امسال در دو مرحله مقدماتی و نهایی با حضور نمایندگانی از کشورهای مخلتف برگزار می‌شود. 

بر همین اساس در این دوره امیرحسین زرگری، قاری و حافظ کل قرآن کریم به عنوان نماینده کشورمان برای حضور در رشته حفظ کل قرآن این مسابقات معرفی شده است. 

با توجه به اینکه این حافظ کل قرآن کمتر از 25 سال سن دارد و در چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بجنورد موفق به حضور در فینال مسابقات شده است، از او برای حضور در مسابقات بین‌المللی الجزایر دعوت به عمل آمده است. 

زرگری روز سه‌شنبه سوم بهمن‌ماه با حضور در سفارت الجزایر در ایران، رقابت خود در مرحله مقدماتی این مسابقات را برگزار کرد و به صورت مجازی به چهار سوال گروه داوری پاسخ داد.

سوالات نماینده کشورمان مربوط به آیاتی از سوره‌های مبارکه انعام، نحل، سبا و مهارج بوده است. با پایان یافتن مرحله مقدماتی این مسابقات 20 نفر برتر برای حضور در کشور الجزایر و برگزاری فینال مسابقات دعوت خواهند شد. 

یادآور می‌شود امیرحسن زرگری متولد هفتم آبان‌ماه 1379 در روستای تازه‌آباد کلا شهرستان نکا در استان مازندران است. از جمله اساتید وی در رشته حفظ باید به پیمان ایازی و خانم خانجانی و در رشته قرائت نقی عالیشاه و علی سقایی اشاره کرد. 

از جمله رتبه‌هایی که این حافظ و قاری قرآن کسب کرده است می‌توان به رتبه اول مسابقات قرآن دانشگاهی فرهنگیان اشاره کرد. 

وی هم اینک دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته علوم قرآن و حدیث دانشگاه مازندران است. در ادامه فیلم اجرای این حافظ کل قرآن کریم در چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم منتشر می‌شود. 

انتهای پیام
captcha