اجرای کارگاه‌های آموزشی ویژه مخاطبان جشنواره قرآنی وزارت بهداشت
کد خبر: 4195053
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹
فهیمه دهقانی‌زاده خبر داد:

اجرای کارگاه‌های آموزشی ویژه مخاطبان جشنواره قرآنی وزارت بهداشت

مسئول کمیته آموزش بیست و هشتمین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت از برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای مخاطبان این جشنواره به منظور آشنایی بیشتر آنها با آیین‌نامه مسابقات خبر داد.

کارگاه‌های آموزشی هفتگی برای مخاطبان جشنواره قرآنی وزارت بهداشت

فهیمه دهقانی‌زاده، مسئول کمیته آموزش بیست‌ و هشتمین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای برگزاری سلسله کارگاه‌های آموزشی پیرامون رشته‌های مختلف جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، در مورد اهداف برگزاری این کارگاه‌ها گفت: این کارگاه‌ها با هدف ﺗﻘﻮﯾﺖ ﻣﻬﺎرتﻫﺎی ﺣﺮﻓﻪای و ﮐﺎرﺑﺮدی ﺷﺮﮐﺖﮐﻨﻨﺪﮔﺎن در قالب جلساتی به صورت وبینار ﺑﺮﮔﺰار ﻣﯽﺷﻮد.

وی افزود: معمولاً در جشنواره قرآن و عترت آیتم‌های داوری در رشته‌‌های مختلف برای شرکت‌کنندگان در آن رشته مبهم است و بسیار پیش آمده که شرکت‌کنندگان نسبت به نتیجه اعتراض داشته‌اند یا بر این اعتقاد بوده‌اند که اثر تولیدی آنها بهتر از اثر برگزیده جشنواره بوده است. این ابهام به دلیل ابهام در خود آیین‌نامه نیست، بلکه به دلیل مراجعه نکردن به آیین‌‌نامه است.

دهقانی‌زاده با اشاره به اینکه مخاطبان جشنواره معمولاً در ایام مسابقات از معیارهای انتخاب آثار برگزیده سوال می‌پرسند، گفت:‌ در بیست‌وهشتمین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت تصمیم گرفته شد مجموعه کارگاه‌هایی را به صورت آنلاین برگزار کنیم. مدرسان این کارگاه‌ها نیز افرادی با سابقه داوری و همچنین داوران ادوار گذشته جشنواره بوده‌اند. 

مسئول کمیته آموزش بیست و هشتمین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت تصریح کرد: معمولاً شرکت‌کنندگان در جشنواره به آئین‌نامه جشنواره دقت نمی‌کنند و بر اساس آموزش‌هایی که قبلا دیده‌اند بدون توجه به مفاد آیین‌نامه اثری را تولید و ارسال می‌کنند و همین باعث این مشکلات می‌شود. 

وی بیان کرد: کارگاه‌های برنامه‌ریزی شده با موضوع آشنایی با دستورالعمل اجرایی جشنواره در رشته‌‌های مختلف است. این کارگاه‌ها بین دو تا چهار ساعت به طول خواهد انجامید و به نوعی جلسه توجیهی رشته‌هاست. به عنوان مثال در این کارگاه‌ها ویژگی‌های آثاری که به عنوان اثر برتر معرفی شده‌اند، بررسی می‌شود. همچنین در این جلسات توضیحاتی شامل معرفی رشته‌ها، نکات مهم داوری، اشکالات رایج در آثار ارسالی به جشنواره، تحلیل و معرفی آثار برتر سال‌های گذشته و پاسخگویی به سوالات ارائه خواهد شد. 

دهقانی‌زاده در مورد استقبال از این کارگاه‌ها بیان کرد: طبیعتاً در ایام امتحانات این استقبال کمتر است، اما پیش‌بینی می‌شود بعد از امتحانات شاهد استقبال خوبی از سوی مخاطبان باشیم. تا کنون در رشته‌هایی همچون قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، پوستر، مقاله‌نویسی و ... که بیشترین استقبال را داشته‌اند، کارگاه برگزار کرده‌ایم. این کارگاه‌ها به صورت هفتگی برنامه‌ریزی شده و تا زمان برگزاری جشنواره ادامه خواهد یافت.

مسئول کمیته آموزش بیست‌وهشتمین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت افزود: این کارگاه‌ها در دو سطح کشوری و دانشگاهی برگزار خواهد شد که در سطح کشوری به صورت متمرکز و بر اساس بخش‌ها و رشته‌های جشنواره با اولویت رشته‌های پرمخاطب است. دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسری کشور نیز کارگاه‌هایی به صورت حضوری بر اساس برنامه عملیاتی ابلاغ شده برگزار خواهند کرد. 

وی در مورد ادامه‌دار بودن این کارگاه‌ها بعد از برگزاری جشنواره نیز گفت: کمیته آموزش برای زمان برگزاری مرحله نهایی مسابقات نیز کارگاه‌های حضوری را پیش‌بینی کرده و علاوه بر آن برای نفرات برتر جشنواره وزارت بهداشت نیز کارگاه‌های ارتقا سطح برای حضور قوی‌تر در جشنواره ملی برگزار خواهیم کرد.

دهقانی‌زاده در پایان اظهار کرد: دانشجویان، کارکنان و اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی علاقه‌مند به شرکت در این کارگاه‌ها می‌توانند از طریق عضویت در کانال ایتای مرکز قرآن و عترت به نام شبکه فعالان قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی به نشانی quran_behdasht از زمان برگزاری این کارگاه‌ها مطلع شوند.

انتهای پیام
captcha