تکریم خانواده شهدا و ایثارگران تکلیف مسئولان در دهه فجر است
کد خبر: 4194894
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۹
کهن‌سال:

تکریم خانواده شهدا و ایثارگران تکلیف مسئولان در دهه فجر است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران در جلسه کمیته شهدا و ایثارگران دهه مبارک فجر، گفت: مسئولان دستگاه‌ها تکریم و تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران را در ایام‌الله دهه مبارک فجر برای خود یک تکلیف بدانند.

سعید کهن‌سال مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندرانبه گزارش ایکنا از مازندران به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید مازندران، سعید کهن‌سال، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران، پیش از ظهر امروز، ۳۰ دی‌ماه در نشست کمیته شهدا و ایثارگران در گرامیداشت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، گفت: اگر قرار است در چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی جشنی برپا شود همه نگاه‌ها باید به سمت امیدآفرینی و حضور جوانان و نوجوان باشند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با بیان اینکه برنامه‌های کمیته شهدا و ایثارگران نسبت به سال‌های گذشته متفاوت بوده و با رویکرد تبیینی بیان می‌شود، اظهار کرد: نگاه ما مسجدمحوری، محله‌محوری و پایگاه‌محوری است و باید نقاطی را شناسایی کنیم که مخاطبان ما به ویژه نسل امروزی از برنامه‌های محتوایی آن بهره ببرند.

این مسئول با اشاره به حضور جوانان و نوجوانان در جلسات کمیته شهدا و ایثارگران، افزود: ما تا پایان سال برنامه‌های متعددی از قبیل پدران آسمانی، حماسه ششم بهمن آمل، روز شهید، جانباز، مهمانی لاله‌ها، راهیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن و... در پیش داریم؛ رویکرد ما در اجرای برنامه‌ها این است که به شکل مردمی برگزار شود چرا که اثربخشی بیشتری خواهد داشت. 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با اشاره به برنامه‌های محوری و شاخص در دهه مبارک فجر، گفت: اگر امروز در عرصه‌های مختلف به موفقیت‌هایی دست پیدا کردیم از برکت انقلاب، شهدای عزیز و ایثارگرانی است که در جهت اعتلا و شکوفایی این سرزمین، جان و هستی خود را تقدیم اسلام کردند.

این مسئول تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که در دهه مبارک فجر باید در اولویت قرار گیرد دیدار با خانواده‌های معزز شهدای دوران انقلاب، زندانیان سیاسی مسلمان قبل از انقلاب و جانبازان سرافرازی است که در پیروزی انقلاب اسلامی نقش‌آفرینی کردند، بنابراین مسئولان دستگاه‌ها تکریم و تجلیل از این عزیزان را در ایام اله دهه فجر برای خود یک تکلیف بدانند.

رئیس کمیته شهدا و ایثارگران ستاد گرامیداشت دهه مبارک فجر مازندران، اظهار کرد: شهرداری‌ها و دهیاران تمهیدات لازم درباره آیین مهمانی لاله‌ها در شهرستان‌ها و روستا‌ها فراهم کنند، همچنین دستگاه‌ای اجرایی ضمن آذین‌بندی و فضاسازی محیطی، المان‌هایی از شهدا را در ادارات خود نصب کنند.

وی، تولید برنامه‌های تلویزیونی، مصاحبه با خانواده‌های معزز شهدا، همسران شهید و ایثارگران دوران انقلاب، نواختن زنگ انقلاب در مدارس، تعویض پرچم مزار مطهر شهدا، پایش سلامت ایثارگران، اعزام به راهیان نور، برگزاری مسابقات ورزشی، فرهنگی، عکاسی، تولید سرود‌های انقلابی، تجلیل از فجرآفرینان، افتتاح گلزار شهدا را از دیگر برنامه‌های این کمیته عنوان کرد و افزود: همه ما باید در جهت پررنگ کردن برنامه‌های دهه مبارک فجر تلاش کنیم.
انتهای پیام
captcha