«وحدت» بین مذاهب باید یک فرهنگ عمومی شود
کد خبر: 4193055
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸
نماینده ولی‌فقیه استان گلستان:

«وحدت» بین مذاهب باید یک فرهنگ عمومی شود

آیت‌الله نورمفیدی با اشاره به بخشی از نامه 78 نهج البلاغه گفت: وحدت باید به عنوان یک فرهنگ عمومی در جامه دربیاید.

آیت الله نورمفیدی امام جمعه گرگان در همایش بازآفرینی تمدن اسلامی

به گزارش ایکنا از گلستان، اولین همایش ملی نقش مذاهب اسلامی امروز، 19 دی با محوریت بازآفرینی تمدن اسلامی در نمایندگی جامعةالمصطفی العالمیه گرگان در حال برگزاری است.

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی‌فقیه گلستان، با تأکید بر شکل‌گیری تمدن اسلامی و بازآفرینی آن، گفت: امروزه با مذاهب‌های متعدد، همه ما مکلفیم تا برای ایجاد وحدت و جلوگیری از تفرقه تلاش کنیم.

نمانیده ولی‌فقیه گلستان با تأکید بر نقش ارگان‌ها و دستگاه‌های مربوطه، اظهار کرد: «نماز» امری ضروری و واجب است که دین اسلام نیز، نماز را ستون دین برشمرده است، لذا ایجاد وحدت برای امت اسلامی از نماز واجب‌تر و با اهمیت‌تر بوده و اگر وحدت به‌وجود بیاید مابقی مشکلات بالتبع آن برطرف خواهد شد.

آیت‌الله نورمفیدی با اشاره به بخشی از نامه 78، نهج البلاغه «وَلَيْسَ رَجُلٌ فَاعْلَمْ أَحْرَصَ عَلَى جَمَاعَةِ أُمَّةِ مُحَمَّدٍ(ص) وَأُلْفَتِهَا مِنِّي، أَبْتَغِي بِذَلِکَ حُسْنَ الثَّوَابِ، وَکَرَمَ الْمَآبِ»،«بدان که هيچ کس به اتحاد و الفت امت محمّد(ص) از من حريص تر و کوشاتر نيست. در اين کار پاداش نيک و سرانجام شايسته را از خدا مى طلبم.»، گفت: وحدت باید به عنوان یک فرهنگ عمومی در جامه در بیاید.

انتهای پیام
captcha