تظاهرات معترضان به حمایت مالی والت دیزنی از اسرائیل
کد خبر: 4187215
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱

تظاهرات معترضان به حمایت مالی والت دیزنی از اسرائیل

صدها معترض با برگزاری یک راهپیمایی در آمریکا، حمایت مالی شرکت دیزنی از رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از اسپکتروم، تظاهراتی با حضور صدها معترض  به حمایت مالی شرکت دیزنی  از رژیم صهیونیستی در مقابل ورودی شرقی دیزنی لند آمریکا برگزار شد.

معترضان از ساعت 1 بعد از ظهر تا ساعت  4:30 بعد از ظهر به تظاهرات پرداختند که باعث شد اداره پلیس آناهایم عبور و مرور خودروها را در منطقه متوقف کند. جان مک کلینتاک، افسر پلیس این منطقه گفت که تظاهرات مسالمت‌آمیز بود و هیچ بازداشتی صورت نگرفت. 

به گفته ریدا حمیده، بنیانگذار اتحاد مسلمانان لاتین‌تبار، این اقدام اولین تظاهرات حمایت از فلسطین بود که در این منطقه برگزار شد. این سازمان در کنار سازمان‌هایی همچون صدای یهودی برای صلح ( Jewish Voice for Peace)، انجمن اسلامی اورنج کانتی، جنبش BlackLivesMatter لس‌آنجلس و سایر گروه‌های محلی تظاهرات را سازماندهی کردند.

حمیده گفت: مردم باید بدانند که این شرکت‌ها همدست اسرائیل هستند و دیزنی در نسل‌کشی شریک جرم است.

شرکت‌کنندگان تابلوهایی را در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: «شرم بر دیزنی»، «شادترین مکان روی زمین، کودکان را می‌کشد» و «تأمین مالی ترور‌های اسرائیل را متوقف کنید» که به کمک مالی اخیر این شرکت به ارزش 2 میلیون دلار به سازمان‌هایی که به اسرائیل کمک‌های به اصطلاح بشردوستانه می‌کنند اشاره دارد.

حمیده گفت: دیزنی از به رسمیت شناختن رنج مردم فلسطین و محکوم کردن نسل‌کشی فلسطینیان خودداری کرده یا حتی پیام همدلانه با فلسطینیان ارسال نکرده است. بنابراین پیام ما این است: شرم بر دیزنی که نمی‌بیند جان کودکان فلسطینی به اندازه دیگر کودکان مهم است.

یکی از سخنگویان دیزنی لند گفت: در تظاهرات امروز، تمرکز ما بر ایمنی و رفاه مهمانان، بازیگران، کارمندان و معترضان بود و ما از نزدیک با مقامات امنیت عمومی و رهبران جامعه برای کمک به حفظ نظم هماهنگی کردیم. حمیده گفت، در پی این اقدام، سه کارمند دیزنی لند به سازمان‌دهندگان اعتراض گفتند که پس از اطلاع از کمک‌های این شرکت به سازمان‌های امدادی اسرائیل، محل کار خود را ترک می‌کنند.

حمیده گفت: وقتی آنها متوجه شدند که دیزنی 2 میلیون دلار به اسرائیل می‌دهد، با وجود آنکه خودشان حتی توانایی پرداخت کرایه خانه‌ خود را ندارند گفتند که دیزنی را ترک می‌کنند.

انتهای پیام
captcha