نقش علم‌آموزی در تأثیرگذاری دانشجویان بر جامعه
کد خبر: 4186665
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۱
در خطبه‌های نماز جمعه نایین مطرح شد

نقش علم‌آموزی در تأثیرگذاری دانشجویان بر جامعه

امام‌جمعه شهرستان نایین با بیان اینکه دانشجویان طبقه‌ پیشرو و زبده جامعه هستند، گفت: تأثیرگذاری این طبقه به وجود همزمان دو عامل علم و دانش و جهت‌گیری فکری، سیاسی و انقلابی آنها بستگی دارد.

محمد مطهرخو امام‌جمعه شهرستان نایینبه گزارش ایکنا از اصفهان، حجت‌الاسلام محمد مطهرخو، امام‌جمعه شهرستان نایین، امروز، ۱۷ آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، ضمن تبریک روز دانشجو اظهار کرد: به‌مناسبت اعتراض عده‌ای از دانشجویان در ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ به‌دلیل دخالت‌ها و مداخله‌گری آمریکا در امور ایران و شهادت سه تن از دانشجویان انقلابی، ۱۶ آذرماه، روز دانشجوی ضدسلطه نامیده شد.

وی با اشاره به تأثیرگذاری دانشجویان در همه عرصه‌های جامعه ادامه داد: در این نظام، دانشجویان طبقه‌ای پیشرو، زبده و با نشاط هستند که باید برای سازندگی و آینده این کشور و حرکت به سمت پیشرفت در جامعه با جدیت تلاش کنند و تأثیرگذاری آنها در جامعه به دو عامل بستگی دارد. یکی از عوامل عبارت است از علم و دانش و تحصیل که هیچ چیز نباید در کشور موجب توقف و تعلل در آن شود؛ اما اختلال در این امر، هدفی است که دشمن آن را دنبال می‌کند، چنانکه در قضایای سال گذشته هم دنبال تعطیلی دانشگاه‌ها بودند و عامل دوم، جهت‌گیری فکری، سیاسی و انقلابی دانشجویان است که این دو عامل اگر با هم باشند، دانشجویان ما تأثیرگذار خواهند بود. از دانشجویان و مسئولین محترم دانشگاه‌ها تقاضا دارم تا به این موضوع بیشتر از گذشته توجه کنند و از تعلیم و تربیت در دانشگاه غافل نشوند.

امام‌جمعه شهرستان نایین با بیان اینکه اتفاقات غزه در ادامه حرکت‌های قبلی آمریکا در منطقه غرب آسیا است، یادآور شد: آمریکایی‌ها برای منطقه غرب آسیا خواب تشکیل خاورمیانه جدید را دیدند که با تغییر مرزهای جغرافیایی امکان‌پذیر است؛ اما در همان گام اول که هدف نابودی حزب‌الله لبنان بود، شکست خوردند و نه تنها حزب‌الله از بین نرفت، بلکه چندین برابر قوی‌تر شد.

وی در ادامه گفت: نقشه دیگر آنها، تصرف عراق بود که مردم عراق مانع این قضیه شدند؛ اما آمریکایی‌ها بعد از شکست در لبنان و عراق، شانس خود را در سوریه امتحان کردند، عوامل نیابتی خود، داعش و طریقت‌النصر را وارد کردند و حدود ۱۰ سال ویرانی و کشتار به راه انداختند که نهایتاً شکست خوردند. اخیراً نیز بیش از دو ماه است که تمام توان خود را به کار گرفته‌اند و با کشتار بیش از ۱۵ هزار نفر که بیش از پنج هزار نفر آنها را کودکان تشکیل می‌دهند، دنبال نابودی نسل فلسطینی‌ها هستند. اگرچه این جنایت‌ها بی‌سابقه و دردناک است؛ ولی صبر و مقاومت مردم غزه باعث شد تا امروز در ۶۰ کشور دنیا، مردم تظاهرات کنند و فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دهند که اگر این مقاومت ادامه پیدا کند، رژیم صهیونیستی عاجزتر از قبل خواهد شد و این غده سرطانی بیشتر تضعیف می‌شود و شکست می‌خورد.

مطهرخو به انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز پیش‌رو اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در بیانات اخیر خود توصیه کردند که از دوقطبی‌های کاذب بپرهیزید و این توصیه ایشان ناظر بر ضرورت تحقق چهار راهبرد مشارکت، سلامت، امنیت و رقابت است که باید تأمین شود.

وی ادامه داد: اما همه این دوقطبی‌ها بد نیست؛ چراکه خود نظام اسلامی بر اساس دوقطبی توحید و شرک، حق و باطل، مقاومت و تسلیم، خودی و غیرخودی، انقلابی و غیرانقلابی به وجود آمده که بسیار خوب است و باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد؛ اما بعضی از این دوقطبی‌ها که عبارت است از تعامل با دنیا یا تقابل با آن، موافقت یا مخالفت با رابطه با غرب، عصر موشک یا عصر گفتمان، حقوقدان یا سرهنگ، دولت با تفنگ یا دولت بی‌تفنگ، اعتدال یا افراط، صلح با آمریکا یا پذیرفتن جنگ، تنگی معیشت یا حفظ موشک و آزادی یا غیرآزادی، بد و مخرب بوده که از زمان پیامبر(ص) ایجاد شده و امروز هم با اهدافی ادامه دارد.

امام‌جمعه شهرستان نایین با اشاره به اهدافی که در رابطه با این دوقطبی‌ها ایجاد شده است، اظهار کرد: از بین بردن ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب، تصاحب قدرت سیاسی و اجتماعی به هر قیمت، انحراف افکار عمومی و تقویت پایگاه اجتماعی برای خود، ایجاد اختلاف و چنددستگی بین مردم، تحریک احساسات نیروهای انقلابی و بهره‌برداری از آن، پایین آوردن جایگاه ولایت فقیه، ارسال علامت و نشان دادن چراغ سبز به غرب و جلب حمایت آنها، پوشاندن مشکلات اقتصادی، غفلت از دشمن اصلی و سرگرم کردن با حاشیه‌ها، از اهداف ایجاد دوقطبی‌هاست که باید به آنها توجه کرد‌.

وی در پایان گفت: به مردم توصیه می‌کنم کاندیداهای انتخابات را خوب بشناسند که کدام داوطلب و طرفدارانش با ایحاد دوقطبی‌های کاذب به دنبال به دست آوردن این جایگاه و اهداف هستند‌. همچنین توصیه‌ای هم به داوطلبان دارم؛ اینکه هرجا احساسات بر عقل غلبه کند، عوام‌فریبی اتفاق می‌افتد، پس مراقب شیطان باشید و تمام سعی خود را به کار بگیرید تا دنبال این مسائل نروید و چهار راهبرد مشارکت، سلامت، امنیت و رقابت به زیباترین شکل ممکن رقم بخورد، حتی اگر خودتان انتخاب نشوید.

فاطمه نصیری نایینی

انتهای پیام
captcha