بازشدن مساجد شهری در فرانسه به روی غیر مسلمانان
کد خبر: 4185423
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۸

بازشدن مساجد شهری در فرانسه به روی غیر مسلمانان

مسئولان مساجد شهر نیم در جنوب شرقی فرانسه تصمیم گرفتند به منظور معرفی دین اسلام درهای مساجد را به روی غیر مسلمانان باز کنند.

به گزارش ایکنا، رسا نوشت: مسئولان مساجد شهر نیم در جنوب شرقی فرانسه تصمیم گرفته‌اند تا به منظور معرفی دین اسلام، درهای مساجد این شهر را به روی غیر مسلمانان باز کنند.

اتحادیه مساجد منطقه لوگر که سال گذشته برای مدیریت مساجد و انجمن‌های اسلامی در این منطقه ایجاد شد، از باز شدن درهای تقریباً 10 مسجد به منظور ایجاد پل‌های ارتباطی بین مسلمانان فرانسوی و غیرمسلمانان خبر داد.

نورالدین صدیق، مدیر اتحادیه مساجد گفت: ما درهای مساجد خود را برای استقبال از دیگران، ترویج آداب و رسوم و پاسخگویی به سؤالات شهروندان باز می‌کنیم. ما تمام روز را به گفت‌وگو، بحث و تبادل نظر درباره اسلام اختصاص خواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: این برنامه شامل بازدید از تمامی امکانات مساجد خواهد بود. همچنان که اقدامی در جهت معرفی مبانی و ارزش‌های اسلام خواهد بود، تلاشی است از ناحیه مسئولان که هدف آن از بین بردن افکار کلیشه‌ای است که درباره مسلمانان در جامعه فرانسه منتشر شده است.

مدیر اتحادیه مساجد افزود: می‌خواهیم اهمیت مساجد، میزان ارتباط ادیان و ذکر نام حضرت عیسی (ع) و موسی (ع) در قرآن کریم را به غیرمسلمانان توضیح دهیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تداوم جنایات نفرت‌انگیز علیه مسلمانان در فرانسه، این برنامه به تفسیر دین اسلام از دیدگاه مسلمانان واقعی کمک خواهد کرد.

مدیر اتحادیه مساجد همچنین ابراز امیدواری کرد که تمامی افراد جامعه فرانسه را در مساجد ببینند.

علاوه بر این، نورالدین صدیق در مورد قرآن، احادیث نبوی، تقویم هجری، وضو و اعیاد مذهبی و ارکان اسلام شامل نماز، روزه، زکات و زیارت خانه سخنرانی خواهد کرد.

تبلیغات ضد اسلامی در کشورهای اروپایی و به ویژه در مرحله پس از عملیات طوفان الاقصی باعث شده است تا اسلام‌هراسی در این کشورها و از جمله فرانسه تشدید شود.

انتهای پیام
captcha