دانش‌آموزان را به کتابخوانی تشویق کنید
کد خبر: 4183150
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱

دانش‌آموزان را به کتابخوانی تشویق کنید

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با تأکید بر ضرورت تلاش‌ بیشتر برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی بین جوانان گفت: به دانش‌آموزان کتاب امانت دهید و آنان را تشویق به کتابخوانی کنید و همه مشوق‌های لازم را در راستای ترویج کتاب و کتابخوانی به کار بگیرید.

دیدار نماینده ولی فقیه گیلان با مدیرکل کتابخانه های استان

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در گیلان امروز، 29 آبان‌ماه در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان به‌مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: رشت، شهر اولین‌ها در برخورداری از اولین کتابخانه، شهرداری، بانک و غیره بوده اما امروز در کتابداری و کتابخوانی قدری عقب ماندیم.

وی با اشاره به علاقه‌مندی رهبر معظم انقلاب به کتاب و کتابخوانی افزود: مقام معظم رهبری چون اهل مطالعه هستند، در همه موضوعات، حرف و مطلب دارند و لذا همه باید سعی کنیم اهل مطالعه باشیم.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به تبعات منفی کاهش سرانه مطالعه و کتابخوانی در ایران، بیان کرد: برای افزایش این سرانه و ترویج کتاب و کتابخوانی بین مردم باید تلاش بیشتری صورت گیرد؛ همچنین اهل مطالعه و کتاب در روایات مورد تأکید و تشویق قرار گرفته است، به‌طوری پیامبر(ص) فرمودند هر کسی‌که به سوی یک دانشمند و عالم برود و در محضر او بیاموزد، خداوند در قیامت به او عنایت خواهد کرد.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه طبق روایات، خواب دانشمند هم عبادت محسوب می‌شود، تصریح کرد: کسی‌که به‌دنبال کتاب، قلم و ‌دانش نیست حیات ندارد زیرا حیات انسان به علم و دانش وابسته است و علم انسان را حفظ می‌کند. در روایات معصومین نقل شده که دانشمندان همواره جاویدان و مانا هستند و نشان از اهمیت دانش، علم و کتابخوانی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با تأکید بر ضرورت تلاش‌ بیشتر برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی بین جوانان گفت: در اتوبوس‌ها و اماکن عمومی مختلف با فرهنگ‌سازی مناسب، کتاب گذاشته شود و به دانش‌آموزان هم کتاب امانت دهید و آنان را تشویق به کتابخوانی کنید و همه مشوق‌های لازم را در راستای ترویج کتاب و کتابخوانی به کار بگیرید.

آیت‌الله فلاحتی تصریح کرد: دانشگاهیان در سخنرانی و صحبت‌های خود از اهمیت کتاب و کتابخوانی بگویند؛ نویسندگان خوب نیز تشویق شوند و حین چاپ کتاب، هزینه کاغذشان را کاهش دهید و به فعالان چاپ تذکر دهید که کتاب را زیبا چاپ کنند. کتاب‌ها باید زیبا، جامع و با خط درشت نوشته شوند، فعالان کتابخانه‌ها هم تشویق و حمایت شوند.

انتهای پیام
captcha