تکریم جانبازان ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت است
کد خبر: 4179257
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵
در نشست بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه در خصوص احکام ایثارگری مطرح شد:

تکریم جانبازان ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت است

مدیرکل بنیاد شهرستان‌های استان تهران در نشست بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه در خصوص احکام ایثارگری تصریح کرد: تکریم جانبازان ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت است.

به گزارش ایکنا به نقل از «ایثار»؛ نشست بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه در خصوص احکام حوزه ایثارگری با حضور عباسعلی رضایی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران؛ حسین نوش‌آبادی، نماینده مردم دیار 15خرداد در مجلس شورای اسلامی و جمعی از ایثارگران به میزبانی بنیاد شهرستان قرچک برگزار شد.

رضایی در این نشست با بیان اینکه ایثارگران به واسطه اینکه در دوران دفاع مقدس و حوادث پس از آن در دفاع از کشور و آرمان‌های انقلاب و نظام اسلامی یک گام جلوتر از سایرین بودند، اظهار داشت: در ماده ۹۲ منشور حقوق شهروندی به صراحت بیان شده که حق جامعه ایثارگران و خانواده‌های معظم آنان است که به طور خاص از تمهیدات ضروری برای توانمندسازی فردی و جمعی برای حضور و مشارکت مؤثر در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی برخوردار شوند که این امر باید در  لایحه برنامه هفتم توسعه با دقت دیده شود.

وی مفهوم ایثار را به معنی ترجیح دیگران بر خود برشمرد و بیان داشت: دولت‌ها باید به کسانی که با ایثار خود حماسه ساختند حقوقی را به صورت ویژه و خاص در نظر بگیرند. این بیانگر تکریم شهدا و ایثارگران و خانواده آنها است که این قدردانی سبب ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت شده و نوعی امر به معروف است و این اولویت قراردادن ایثارگران سبب ترویج فریضه امر به معروف در فضای جامعه است.

مدیرکل بنیاد شهرستان‌های استان تهران خاطرنشان کرد: در نشست‌هایی که در شهرستان‌های تابعه با نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود، نیاز‌های ایثارگران با توجه به شرایط روز مطرح شده و‌امیدواریم که مجلس محترم در بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه با حساسیت بیشتری نسبت به تدوین احکام حوزه ایثارگران همت کند.

صیانت از آرمان شهدا هدف مهم لایحه برنامه هفتم

حسین نوش‌آبادی نماینده مردم دیار 15خرداد در مجلس یازدهم نیز در این نشست با بیان اینکه صیانت از آرمان شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از مهمترین اهداف لایحه برنامه هفتم توسعه در خصوص احکام حوزه ایثارگری است، اظهار داشت: در برنامه هفتم توسعه تلاش می‌شود تا با بررسی آماری و احکام برنامه ششم، طرح‌هایی برای تسهیل در امور و حمایت از جامعه ایثارگری که تعداد کثیری از جمعیت کشور را شامل می‌شود، تصویب و اجرایی شود.

به گزارش ایکنا؛ در این نشست‌های هم‌اندیشی مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران با نمایندگان مجلس، پیشنهاداتی در حوزه احکام ایثارگران در لایحه برنامه هفتم توسعه مطرح و تحقق آن از نمایندگان مجلس مطالبه می‌شود.

انتهای پیام
captcha